ביטוח ישיר שמה דגש מחודש על תחום ביטוחי הבריאות ומשיקה פוליסות חדשות בתחום

החברה הישירה איי.די.איי ביטוח "נכנסת מחדש ובעוצמה לשוק הבריאות", כדברי המנכ"ל קובי הבר • הודיעה היום כי היא "משיקה מחדש את תחום הבריאות"

קובי הבר, מנכ"ל ביטוח ישיר / צילום: כפיר סיון
קובי הבר, מנכ"ל ביטוח ישיר / צילום: כפיר סיון

איי.די.איי ביטוח, המוכרת לציבור כ"ביטוח ישיר", נכנסת שוב ומחדש לתחום ביטוחי הבריאות. מדובר בתחום שעניין את החברה כבר שנים ותחת מספר מנכ"לים קודמים ועד כה החברה לא הצליחה לייצר לעצמה מעמד של ממש בשוק זה. עתה גם המנכ"ל קובי הבר מסמן את תחום ביטוחי הבריאות ומייעד לו מקום מרכזי בתוכניות שלו. זה קורה בין היתר על רקע כך שתחום הליבה המסורתי של החברה, ביטוחי הרכב לפרט, מתאפיין בתחרות גדולה מאוד שמשפיעה על המרווחים בתחום.

"ביטוח ישיר נכנסת מחדש ובעוצמה לשוק הבריאות", מסר המנכ"ל הבר, שמבטיח בהודעה על המהלך כי זה יקרה "במחירים נמוכים מהמתחרים". בחברה שבשליטת קבוצת צור שמיר של משפחת שנידמן, פירטו כי "החברה מצויה כבר כיום בתחום, אולם בפרופיל ובנתח שוק נמוך, ועתה, לאחר מיפוי מקיף של התחום וצרכי הלקוחות, היא משיקה מחדש את תחום הבריאות עם שורה של מוצרים חדשים".

באיי.די.איי, שכבר "השיקו" מהלכים בפעילות ביטוח בריאות כמה פעמים, מכוונים בעיקר ל"קהל המשפחות הצעירות", כשהם עושים זאת דרך "שלוש תוכניות של ניתוחים ושירותים אמבולטוריים. בכל אחת מהתכניות המבוטח יכול לבחור כל מנתח שיחפוץ, יתרון משמעותי לביטוח ישיר ביחס לחברות הביטוח הגדולות במשק, שאצלן זה אסור רגולטורית", כדברי החברה.

ככל התוכניות שמציעה איי.די.איי נהוגות ומוכרות בשוק. מדובר ב"תוכנית ניתוחים מהשקל הראשון", שכוללת כיסוי לביצוע ניתוח פרטי; "תוכנית ניתוחים 3,000" שכולל כיסוי לצד תשלום השתתפות עצמית בגובה 3,000 שקל; ו"תוכנית ניתוחים שב"ן" שבה "הזכאות לביצוע פרוצדורה כפופה למיצוי זכויות המבוטח מול קופת החולים במסגרת תוכנית השב"ן בה הוא חבר".

לצד זאת החברה מוכרת כיסויים נוספים, כמו יתר החברות, למקרים של קטסטרופות (תרופות מחוץ לסל, השתלות וטיפולים מיוחדים בחו"ל וניתוחים בחו"ל) ומחלות קשות.

במחצית הראשונה של 2020 רשמה איי.די.איי פרמיות ברוטו בהיקף של 130 מיליון שקל בתחום ביטוחי הבריאות. זאת בדומה להיקף הפרמיות ברוטו שהחברה הרשמה במחצית המקבילה אשתקד, כאשר בכל 2019 החברה רשמה בתחום זה פרמיות ברוטו של כ-263 מיליון שקל. מדובר בתחום פעילות רווחי עבור החברה, שהניב לה במחצית הראשונה השנה רווח כולל לפני מס של כ-19 מיליון שקל. זאת לעומת רווח כולל לפני מס של כ-25 מיליון שקל במחצית הראשונה ב-2019 ורווח כולל לפני מס של 46 מיליון שקל בכל שנת 2019. לצד תחומי הביטוח הכללי וביטוחי הבריאות איי.די.איי פועלת גם בתחום ביטוחי החיים ופוליסות החיסכון.