כיתות א'-ב' יחזרו ללמוד ללא קפסולות: הפעלת הצהרונים תתוקצב

משרד האוצר והשלטון המקומי סיכמו על תקצוב הרשויות המקומיות להפעלת הצהרונים, כך שלא יתבצע ערבוב של כיתות אחר הצהריים

כיתה בבית ספר יסודי בתל אביב, מסודרת לשמירת מרחק בין תלמידים / צילום: Sebastian Scheiner, Associated Press
כיתה בבית ספר יסודי בתל אביב, מסודרת לשמירת מרחק בין תלמידים / צילום: Sebastian Scheiner, Associated Press

משרד האוצר והשלטון המקומי הודיעו כי יפעלו יחד כדי לאפשר חזרה ללימודים בכיתות א' ו-ב' ללא קפסולות. שר האוצר ישראל כ"ץ ויו"ר השלטון המקומי חיים ביבס סיכמו על תקצוב הרשויות המקומיות להפעלת הצהרונים, בהתאם להנחיות משרד הבריאות ובכפוף לתוכנית ניצנים של משרד החינוך. כך, על פי התוכנית יישארו תלמידי כל כיתה מהבוקר ועד לצהרון (כולל) באותה מתכונת תלמידים ובלי ערבוב אחר הצהריים כפי שדרש משרד הבריאות מלכתחילה. במשרד האוצר התחייבו לתקציב אולם עדיין לא יודעים לומר מה העלויות המדויקות של הפרויקט.

מדובר ביותר מהכפלה של מערך הצהרונים הקיים וגיוס של כ-6,000 מדריכים שיאפשרו בשלב הבא של היציאה מהסגר את חזרת כיתות ה'-ו' לבית הספר. על פי התוכנית, השלטון המקומי ייקח אחריות מלאה על הפעלת הצהרונים בהתאם להנחיות משרד הבריאות והנחיות משרד החינוך, ויפעל לגיוס של כ-6,000 מדריכים, לאור פיצול קבוצות הצהרון המקוריות בהתאם להנחיות משרד הבריאות. רשת הביטחון תכלול מתן תקציב תוספתי, כדי שגם קבוצות צהרון קטנות ומפוצלות יוכלו לפעול. תקצוב רשת הביטחון יעשה בהתאם לביצוע בפועל ויינתן, בשלב ראשון, עד לחופשת הפסח.

בהסכם שהושג, האוצר למעשה מפצה על כך שהצהרונים נדרשים להיפתח עם פחות מ-28 ילדים, דבר שאינו רווחי בשבילם. 

ביום ראשון ייצא קול קורא שאמור להניע את הליכי גיוס הצוותים ובשלטון המקומי מקווים להתחיל לפעול בהקדם. בעוד משרד הבריאות נתן אישור מקדמי להסכם תידרש בהמשך גם הסכמת קבינט הקורונה. בנוסף ל"גלובס" נודע כי בשלטון המקומי רוצים לגייס חיילים משוחררים, ולהכיר בזה כעבודה מועדפת וכך לסייע גם להם בתקופת הקורונה.

שר האוצר ישראל כ"ץ אמר כי "אני מברך על גיבוש המתווה המשותף עם מרכז השלטון המקומי להפעלת מערך הצהרונים, בשילוב הזנה לילדים, כדי לאפשר חזרה מלאה ללימודים של כיתות א'-ב', בהתאם לכללי משרד הבריאות. כך יתאפשר לציבור ההורים לשוב לעבודה מלאה".

יו"ר מרכז השלטון המקומי חיים ביבס אמר "שר האוצר התגייס למציאת פתרון מיטבי שיבטיח את ההפרדה הנדרשת, תוך קיום המסגרות עבור הילדים וההורים העובדים. ללא ספק, מדובר בבשורה משמעותית כחלק מהמאמץ של המדינה לאפשר את המשך פתיחת שנת הלימודים לכל תלמידי היסודי".