ישראייר | בלעדי

מתעניין מפתיע בישראייר: אמנון סלע, בעלי קבוצת מסילות

סלע מתכוון להגיש הצעה שעפ"י ההערכות תעמוד על כ-100 מיליון שקל - הסכום שבו נקב מנכ"ל ישראייר אורי סירקיס במכתב ששלח לעובדי החברה ובו שיקף את הפעילות שלה בחודשים האחרונים

מתעניין מפתיע בישראייר: אמנון סלע, בעלי קבוצת מסילות. סלע ביחד עם שותף נוסף, מתכוון להגיש הצעה לרכוש את ישראייר - כך נודע ל"גלובס". סלע כבר הביע עניין ברכישת חברת התעופה ואף נפגש בשעתו עם יו"ר איי די בי לשעבר אלא שהשניים לא הגיעו לעמק השווה. סלע מתכוון להגיש הצעה שעל פי ההערכות תעמוד על כ-100 מיליון שקל - הסכום שבו נקב מנכ"ל ישראייר אורי סירקיס במכתב ששלח לעובדי החברה ובו שיקף את הפעילות שלה בחודשים האחרונים.

מקורב הגדיר את ההצעה שתוגש במועד האחרון להגשת ההצעות, ככזו "שתהיה מכובדת" ביחס לסכומים שהועלו עד כה. הכוונה היא להצעה שכבר הונחה על השולחן וכוללת תג מחיר של 70 מיליון שקל אותה הגיש רמי לוי ביחד עם שלום חיים באמצעות החברה הציבורית BGI. שתי המתעניינות מהאמירויות - קבוצת NY COEN וקבוצת אל חבטור עדיין לא הגישו הצעה וגם הן עשויות לעשות זאת ביום האחרון שבו ניתן להגיש הצעות לנאמן שמינה בית המשפט, עו"ד אופיר נאור - ה-8.11.

גורם המקורב לסלע סיפר כי הוא אף קיבל הצעה לרכוש את ארקיע "במחיר של נזיד עדשים. הם עדיין שוקלים את זה אבל ישראייר נראית להם אטרקטיבית יותר וכחברה עם פוטנציאל להתחרות גם באל על". סלע גם נפגש עם סירקיס. על התקופה המאתגרת להיכנס לענף התעופה אמר אותו גורם "סלע מאמין שיש אופק לענף התעופה והוא יודע שהמצב כעת מאפשר לרכוש את החברה במחיר זול יותר ובהזדמנות מעניינת".

חברת אמנון מסילות משתייכת לקבוצת סלע אחזקות ובבעלותה גם חברת ההיסעים אפיקים. מסילות הוקמה ב-1968 והיא עוסקת בין השאר בהסעות בתחום המוסדי והארגוני עם צי של מאות אוטובוסים. בחברה מועסקים כ-150 עובדים והיא אף מחזיקה במכללה לתחבורה (מכללת סלע דעת). סלע עצמו מחזיק ברישיון טיס והוא מטיס מסוק ומטוס פרטי שנמצא בבעלות החברה.

לאחרונה פורסם כי חברת הפרויקטים והנדל"ן אלקטרה מנהלת מו"מ לרכישת 51% מחברת אמנון מסילות תמורת כ-150 מיליון שקל. באוקטובר 2018 נעצרו סלע וכמה מבני משפחתו, במסגרת חקירה בחשד למתן שוחד לבכיר במשרד התחבורה תמורת קידום אינטרסים עסקיים. לאחרונה התיק נסגר מחוסר אשמה וסלע ובני משפחתו לא הורשעו בכל עבירה.

מאורי סירקיס נמסר: "ריבוי המתעניינים בישראייר מעיד על עוצמתה של האסטרטגיה העסקית של ישראייר ועל אופן התנהלותה במשבר הקורונה".

סלע הוא מי שבשעתו התאגד עם טייסי ישראייר כולל יו"ר ועד הטייסים לשעבר קובי ברוט, שניסו לארגן קבוצת רוכשים לישראייר בחודש יוני האחרון. הניסיון הזה עורר בשעתו זעם בקרב טייסי ישראייר שטענו כי מדובר בניגוד עניינים "בין האינטרסים של הטייסים כמי שמבקשים להיות חלק מבעלי והנהלת החברה" ולכן הוחלט אז להשעות את הטייסים מאסיפות עובדים ומהגנות מטעם ועד הטייסים.

ברוט מסר כי הוא יצא מהתמונה ולא עוסק עוד בנושא.