בעלי רשתות שורפים סחורה בקריית גת: "החלטת הממשלה מפלה לרעה את העסקים במתחמי הקניות הפתוחים"

לאחר שחנויות הרחוב נפתחו, מוחים בעלי חנויות במתחמים הפתוחים על כך שהוראות הממשלה לא מאפשרות להם לפתוח את החנויות גם כן • בין המשתתפים בהפגנה: הראל ויזל, רמי שביט, גבי ורון רוטר ושחר תורג'מן

סוחרים שורפים סחורה בביג קריית גת במחאה על מדיניות הממשלה / צילום: אייל פישר, גלובס
סוחרים שורפים סחורה בביג קריית גת במחאה על מדיניות הממשלה / צילום: אייל פישר, גלובס

בשעה זו מאות בעלי רשתות ועסקים מפגינים במתחם מרכז הקניות הפתוח ביג בקריית גת, במחאה על החלטת הממשלה אשר לטענתם מפלה לרעה את העסקים במתחמי הקניות הפתוחים, בזמן שהיא מאפשרת את פתיחתם הבלעדית של חנויות הרחוב.

מארגני ההפגנה הם התאגדות רשתות המסחר, ולדבריה צפויים להגיע לשם מאות עובדים ומנהלי רשתות בפריסה ארצית. בין המשתתפים נמנים הראל ויזל, מנכ"ל ובעלי השליטה בקבוצת פוקס; גבי ורון רוטר, ראשי קבוצת קסטרו הודיס; רונן נמני, בעלי קבוצת קפה קפה; רמי שביט, מנכ"ל ובעל השליטה ברשת המשביר לצרכן; שחר תורג'מן, יו"ר קבוצת האופנה הציבורית בריל; ובכירים ברשתות נוספות, בהן רנואר, גולברי, אירוקה ואחרות.

החל מהיום (א') הותר לראשונה לפתוח חנויות רחוב לאחר תקופה של קרוב לחודשיים של סגר. ההנחיות שפורסמו התירו פתיחה של חנויות רחוב, אולם בחלק ממרכזי הקניות הכלילו את עצמם תחת חנויות הרחוב ושבו לפעילות, בין היתר במתחמים של קבוצת ביג, מליסרון וגזית גלוב. ברשתות טענו כי אלפי שוטרים, חלקם מלווים בכלבי משטרה, חילקו היום מאות קנסות לעסקים שפעלו בניגוד לתקנות.

מוקדם יותר היום דיווחנו כי ביג הגישה עתירה לבג"ץ נגד תקנות הקורונה. קבוצת הנדל"ן המניב בניהולו של חי גאליס עתרה למתן צו על-תנאי וביקשה לקיים דיון דחוף בנושא פתיחת מתחמי הקניות הפתוחים. בעתירה טוענת ביג כי ההבחנה בין חנויות רחוב לבין מרכזי קניות פתוחים היא "מפלה, בלתי שוויונית ושרירותית", וכי התקנות התקבלו "בהליך חריג ותוך עקיפת הפיקוח הפרלמנטרי".

במסגרת העתירה מבקשת ביג צו ביניים שיורה למשטרת ישראל להימנע מלאכוף את התקנות הקיימות ביחס לחנויות רחוב הפועלות במתחמי קניות הפתוחים לאוויר הפתוח. בנוסף מבקשת ביג כאמור דיון דחוף בעתירה.