שינוי משמעותי ב"ידיעות אחרונות": עמית סגל יקודם על חשבון סימה קדמון

הטור של סגל יזוז קדימה מעמודים 4-5 ב"המוסף לשבת" לכפולה הפותחת והיוקרתית בעמודים 2-3 • קדמון תישאר ב"ידיעות אחרונות", אך הטור שלה ישנה מבנה או מיקום

עמית סגל / צילום: יוסי זמיר
עמית סגל / צילום: יוסי זמיר

שינוי משמעותי בעיתון "ידיעות אחרונות": העיתונאי עמית סגל יקודם על חשבון הפרשנית הפוליטית הוותיקה סימה קדמון, והטור שלו יזוז קדימה ב"המוסף לשבת". קדמון צפויה להישאר ב"ידיעות אחרונות", אך הטור שלה ישנה מבנה או מיקום.

קדמון משמשת בתפקיד הפרשנית הפוליטית של "ידיעות אחרונות" למעלה מ-20 שנה, ובמשך שנים ארוכות הטור שלה מילא נופיע בעמודים 4-5 היוקרתיים, ואילו את הכפולה הפותחת כתב באופן קבוע העיתונאי נחום ברנע. לפני שנתיים, כשברנע החליט לאחר כ-31 שנה להפסיק לכתוב טור קבוע ולהתמקד בכתיבה של פרויקטים אחרים, קיבלה קדמון את המשבצת היוקרתית, והטור שלה החל להתפרסם בכפולה הפותחת. 

סימה קדמון / צילום: מתוך יוטיוב
 סימה קדמון / צילום: מתוך יוטיוב

נזכיר כי בסמוך להחלטתו של ברנע לוותר על כתיבת הטור שלו, הצטרף ל"ידיעות אחרונות" הפרשן הפוליטי של חדשות 12 עמית סגל והחל לכתוב טור פוליטי קבוע ב"המוסף לשבת". את המעבר הסביר סגל בכך שדווקא בגלל היחס הלא הוגן של "ידיעות אחרונות" כלפי הימין וההדרה של עיתונאים בעלי השקפה ימנית מעמדות בכירות בעיתון, הוא לא יכול היה לסרב להצעה לקבל עמדת השפעה בכירה.

כאמור, הקידום של סגל מגיע על חשבונה של קדמון, שתפיסת העולם הפוליטית שלה כפי שבאה לידי ביטוי מעל גבי דפי העיתון שונה לגמרי מזו של סגל. אפשר להניח כי הקידום של סגל והצבתו בלב "הפריים-טיים" של העיתון הוא גם חלק מניסיון לקרוץ לקהל ימני וצעיר יותר. 

סגל נחשב לסוג של "רוק סטאר" עיתונאי - לא רק בגלל הנוכחות הבולטת שלו בחדשות 12 שחיזקה בשנים האחרונות את מעמדה כמדורת השבט של ישרא,ל אלא גם בגלל אופיו של סגל והתנהלותו במדיה וברשתות החברתיות. אפשר לאהוב את סגנונו או לחלוק עליו, אבל אין ספק שהוא זוכה לתשומת-לב רבה גם ממי שחושב כמוהו וגם ממי שחושב הפוך ממנו.

קדמון היא אחת העיתונאיות הוותיקות ב"ידיעות אחרונות", וב-2015 אף זכתה בפרס מפעל חיים של אגודת העיתונאים. עם זאת, דווקא השנה רשום על שמה הישג פחות מרשים: ביוני 2020 היא הפסידה יחד עם "ידיעות אחרונות" בתביעת דיבה שהגישה נגדם תנועת "אם תרצו", והיא והעיתון נאלצו לשלם כ-100 אלף שקל.

עד רגע פרסום הידיעה לא ניתן היה להשיג את תגובתה של סימה קדמון. עמית סגל ו"ידיעות אחרונות" בחרו שלא להגיב.