סלוויז מגייסת 32 מיליון דולר מאינטל וקוואלקום

הסטארט-אפ הישראלי מפתח פלטפורמת תוכנה לניהול אופטימלי של רשת סלולרית. משקיעים חדשים נוספים בחברה הם ורייזון ונצ'רס וסמסונג נקסט, גוף החדשנות של סמסונג

אנטנת 5G. גם הממשלות צריכות לקלוט שעליהן לשנות גישה / צילום: shutterstock, שאטרסטוק
אנטנת 5G. גם הממשלות צריכות לקלוט שעליהן לשנות גישה / צילום: shutterstock, שאטרסטוק

חברת סלוויז (Cellwize) הישראלית, המפתחת פלטפורמת תוכנה לניהול אופטימלי של רשת סלולרית, הודיעה היום (ב‘) על גיוס בהיקף 32 מיליון דולר. הגיוס הושלם סופית לפני שבועיים בהובלת אינטל קפיטל, קוואלקום ונצ‘רס ובהשתתפות שני משקיעים חדשים נוספים - ורייזון ונצ'רס וסמסונג נקסט, גוף החדשנות של סמסונג. בסבב הגיוס השתתפו גם המשקיעים הקיימים של החברה. כל הגיוס יוזרם לתוך החברה.

בסלוויז סירבו למסור את היקף הגיוסים של החברה עד היום. הגיוס המוכרז האחרון של סלוויז היה ב-2015, אז גייסה החברה 24.5 מיליון דולר, מתוכם 14.5 מיליון דולר הושקעו אז בחברה בתמורה למניות ו-10 מיליון דולר ניתנו כקו אשראי על ידי קרן ההלוואות ויולה קרדיט. מאז 2015 ועד הסבב הנוכחי קיבלה החברה גיוסים אך היא אינה מוסרת את היקפם לפי דרישת המשקיעים.

הנהלת סלוויז / צילום: Cellwize
 הנהלת סלוויז / צילום: Cellwize

סלוויז מעסיקה 150 עובדים כיום, לעומת 100 עובדים ב-2015. כ-80 מהעובדים מועסקים בישראל, כאן נמצא המטה ומרכז הפיתוח. לפי סלוויז, הכוונה היא להתרחב בעשרות עובדים בישראל כולל מפתחים, מהנדסי רדיו ואנשי אוטומציה.

סלוויז החלה לפעול ב-2013. החברה הוקמה על ידי שני יוצאי חברת פרטנר, ששי גבע ודניאל דריבינסקי, שעזבו מאז את סלוויז. בשנים האחרונות סלוויז מנוהלת על ידי אופיר זמר. החברה עובדת מול מפעילי תקשורת סלולריים גדולים בעולם, כמו למשל ורייזון האמריקאית ודויטשה טלקום הגרמנית. הפלטפורמה של סלוויז מאפשרת בין השאר לקצר את משך הזמן הדרוש כדי לשלב אתר סלולרי חדש בתוך הרשת לאחר הקמתו.

דן וייל, סמנכ"ל טכנולוגיה ואופרציה בסלוויז, אמר ל"גלובס" כי מטרת הגיוס הנוכחי היא להגדיל את נפח הפעילות של החברה אצל לקוחות קיימים וחדשים, על רקע הפריסה של רשתות 5G על ידי מפעילי תקשורת ברחבי העולם . "רשתות דור 5G בארה"ב דורשות פריסה של אנטנה כל 100-150 מטר במקום כל כמה קילומטרים, מה שמגביר את המורכבות של הרשת", אמר וייל. "בנוסף מפעילי התקשורת מנסים להפחית עלויות על ידי שימוש בציוד תקשורת שמגיע מכמה ספקים, מה שגם גו מוסיף מורכבות. הכלים שלנו משגשגים במצבים של מורכבות ולכן יש כאן מנוע צמיחה משמעותי".