צפת מתחדשת בצל הקורונה: אלו המלונות שצפויים להיפתח

בית מלון היסטורי יקום לתחייה וייפתח בתוך שנה ועל הדרך יעבור מהפך בהשקעה של 30 מיליון שקל, ועל 60 דונם נוספים יוקמו 2 בתי מלון ומאות חדרי אירוח חדשים • הצפי לפתיחת המלונות עומד על 3-4 שנים

הדמיית המלון החדש בצפת / צילום: אדריכל מתתיהו אבשלומוב
הדמיית המלון החדש בצפת / צילום: אדריכל מתתיהו אבשלומוב

ענף המלונאות עוד לא הרים ראשו אחרי שספג מהלומה במשבר הקורונה, אבל יש אופק לאופטימיות. ועדת התכנון והבנייה בצפת אישרה תוכנית שיקום לבית מלון שנסגר לפני כ-26 שנים, והיה פעיל בשנות ה 70-80 תחת השם "פנסיון נוף הגליל". הפנסיון ההיסטורי שכלל 34 חדרי אירוח והיה אבן שואבת לתיירות לבירת הגליל, יקום לתחייה ועל הדרך יעבור מהפך בהשקעה של 30 מיליון שקל, שיאפשרו הוספה של 21 חדרי אירוח חדשים ופיתוח המלון והמרחבים המשותפים - לרבות הקמת בריכת שחייה. היעד: לשוב לתפקד כמלון בוטיק יוקרתי בבירת הגליל, ופתיחת המלון תוך שנה.

המלון צופה אל הר מירון ונמצא באחת הנקודות הגבוהות של העיר צפת. על תוכנית האדריכלות שקד מתתיהו אבשלומוב. על הפרויקט אמון היזם והקבלן א.י . ל סלע בע"מ.

בנוסף למלון המתחדש, בחודשים האחרונים שיווקו במשרד התיירות ובעיריית צפת 60 דונם להקמת 2 בתי מלון ומאות חדרי אירוח חדשים בצפת. רשתות המלונות הגישו מספר הצעות, לצד יזמים מתחום הבנייה והמלונאות בישראל.

מי שזכתה במכרז היא היזמית סימה דהוקי מחברת הנדל"ן הירושלמית דהוקי. הצפי לפתיחת המלונות עומד על 3-4 שנים. הרשתות הגדולות יסתפקו לעת עתה בשלוחות הצפוניות המחודשות שלהן: מלונות דן שפתחה מחדש את מלון רות וישרוטל שחידשה ורעננה את מלון מצפה הימים. במקביל, מקדמת עיריית צפת את פרויקט פיתוח ציר התיירות הראשי של העיר, בכניסה לעיר העתיקה עם אתר ארכיאולוגי, תצפיות נוף, נקודות הורדה לתיירים, מסלולי תיירות ועוד.

הדמיית המלון החדש בצפת / צילום: אדריכל מתתיהו אבשלומוב
 הדמיית המלון החדש בצפת / צילום: אדריכל מתתיהו אבשלומוב

ראש עיריית צפת שוקי אוחנה ציין כי "במשך שנים רבות צפת הייתה עיר תיירות מרכזית ומובילה. לצערי, ב-20 השנים האחרונות המצב השתנה וכעת אנו עמלים להחזיר עטרה ליושנה. הביקוש ללינה בצפת עלה בשנתיים האחרונות בעשרות אחוזים, ולא פעם העיר הייתה בתפוסה של 100%. כעת, עם הקמת המלונות החדשים לצד אלו הקיימים, הצימרים ווילות האירוח יינתן מענה רחב יותר לנופשים הרבים הפוקדים את העיר".

מה שנשאר הוא שיבואו תיירים, או שקודם לכן יאפשרו להם בכלל להיכנס לישראל, לאור האיסור שקיים עוד מחודש מרץ.