ענקית השוקולד שמייצרת את טובלרון ומילקה תשקיע בסטארט-אפ ישראלי

מונדלז תצטרף לגיוס שמובילה חברת שטראוס לסטארט-אפ שנקרא Torr מחממת דה קיטשן • זהו הסטארט-אפ הראשון בו מונדלז משקיעה בו מחוץ לארה"ב • הטכנולוגיה שפיתחה Torr מאפשרת לייצר חטיפים בשיטת הלחמה ללא צורך בסוכר שידביק אותם, ובכך מאפשרת לשפר את הערך התזונתי של המוצר

שוקולד טובלרון / צילום: shutterstock
שוקולד טובלרון / צילום: shutterstock

ענקית השוקולד האמריקאית שמייצרת את טובלרון ומילקה תשקיע בסטארט-אפ ישראלי מחממת הפודטק של שטראוס, דה קיטשן. בכך תצטרף מונדלז להשקעה שמובילה שטראוס בסטארט-אפ הישראלי שנקרא Torr במסגרת גיוס סיד.

Torr פיתחה טכנולוגיה לייצור חטיפים שמאפשרת להסתפק רק בחומרי הגלם של החטיף, בלי צורך בחומר מבוסס סוכר שידביק אותם יחד.

מדובר בהשקעה הראשונה של מונדלז בסטארט-אפ מחוץ לשוק האמריקאי, כשזוהי גם ההשקעה הראשונה של החברה בטכנולוגיית מזון (פודטק), ולא במותג מזון. לפי הערכות, היקף הגיוס הכולל יעמוד על כמה מיליוני שקלים.

כאמור, הטכנולוגיה של Torr למעשה מאפשרת לייצר חטיפים ומוצרים מזון שמבוססים רק על הרכיבים הרצויים, ללא ה"דבק" מסוכר שנוהגים להשתמש בו בתעשייה כיום. כיום הטכנולוגיה מיושמת על חטיפי בר, ויוצרו באמצעותה חטיפים שמורכבים מפירות יבשים ואגוזים וגם מפרושוטו צמחוני עם אנטיפסטי. בעתיד הטכנולוגיה תשמש גם למוצרי מזון נוספים.

חברת Torr הוקמה על-ידי גיל דה פי'צוטו, יואל בנש ורועי נעמן, מדעני מזון ומומחים לקולינריה, כאשר נעמן משמש כמנכ"ל החברה. החברה פיתחה טכנולוגיה המאפשרת חיבור בין רכיבי מזון שונים בטכנולוגיית לחץ, מאין "הלחמה" של הרכיבים, באופן המייתר שימוש ב״בינדרים״, כלומר חומר שמתווסף לחומרי הגלם ומדביק אותם לצורה של חטיף, אשר לרוב מבוססים על סוכר המוריד את הערך התזונתי של החטיף.

הטכנולוגיה של הסטארט-אפ מאפשרת התפתחות לשני כיוונים מרכזיים: האחד - ייצור קו של חטיפים תחת המותג; והשני - שימוש בטכנולוגיה עבור חברות מזון גדולות באופן שיאפשר להן "להדביק" כל מיני סוגים של מזון.

בשנים האחרונות נרשמה בישראל כמו גם בעולם עלייה בביקוש למוצרים לצריכה על הדרך, וביניהם חטיפים שיכולים לתת תחליף לארוחה, אולם הביקוש הואט בשל משבר הקורונה והתגברות השהייה בבתים.

מונדלז אינטרנשיונל היא יצרנית שוקולד וחטיפים אמריקאית אשר נסחרת בנאסד"ק. בין מותגיה הבולטים: שוקולד טובלרון, עוגיות אוריאו, שוקולד מילקה, שוקולד קדבורי והמסטיקים של טרידנט.

חממת דה קיטשן (The Kitchen) הוקמה לפני כחמש שנים כחלק מתוכנית החממות של רשות החדשנות הישראלית, והיא נמצאת בבעלותה של קבוצת שטראוס. The Kitchen היא חממת הפודטק הראשונה בישראל, עם 18 חברות בפורטפוליו שלה, והיא נחשבת ל"בונת חברות". לדברי יונתן ברגר, מנכ"ל החממה, "הכניסה של ענקית בינלאומית כזו להשקעה בסטארט-אפ שלנו נותן אופק ופוטנציאל גם לחברות האחרות שפועלות אצלנו בחממה".

בשנים האחרונות מובילה מונדליז מגוון פרויקטים לטובת האצת חדשנות בענף המזון. את ההשקעה ב-Torr היא הובילה באמצעות SnackFutures, אשר מהווה עוגן משמעותי באסטרטגיית הצמיחה של מונדליז ומובילה למעשה שני היבטים בפעילותה: יצירת מותגים ועסקים חדשים והשקעות הון-סיכון עם יזמי סטארט-אפ לפיתוח מותגים חדשים ויכולות אסטרטגיות בתחום חטיפי בריאות.

גיל הורסקי, ראש תחום החדשנות במונדלז, מסר: "אנו מחויבים לאקוסיסטם הישראלי ונמשיך לשתף פעולה ולהשקיע ביזמים ובטכנולוגיות ישראליות".