עסק ביום | פיצ'ר

"הצלחנו בחודש הראשון לכסות עלויות, והיום אנחנו מתחילים להרוויח"

אופק אסרף, בת 23, קונדיטורית • "לא קיבלנו מענקים כי זה עסק חדש, אבל קיבלתי סיפוק שהבאנו לארץ משהו שאין פה ושיש לו ביקוש • "גלובס" שם את הסיוע לעסקים קטנים ולעצמאים במרכז

אופק אסרף, קונדיטורית / צילום: תמונה פרטית
אופק אסרף, קונדיטורית / צילום: תמונה פרטית

אופק אסרף היא רק בת 23, אבל כבר הספיקה לצבור קילומטרז' של ניסיון בתור קונדיטורית. מגיל 13 היא עבדה באולם אירועים של אביה, המשיכה ללימודים בתחום וכבר ניהלה את הקונדיטוריה של השף שגב משה בראשון לציון.

הקורונה תפסה אותה בטיול שני בהודו, לשם נסעה בדצמבר האחרון. "רק בפברואר שמענו על הקורונה, ואחרי שביטלו לי את הטיסה חזרה לארץ, המשפחה לחצה שאחזור. בחודש מרץ נחתתי בישראל מוקדם מהמתוכנן. מצאתי פה מציאות אחרת לגמרי מהבועה שבה הייתי בהודו: כולם עם מסכות. נדרשתי להיכנס לבידוד, שהיה כמו מעצר עבורי, באו שוטרים לוודא שאני בבידוד.

"אני בן אדם של עבודה ושל עשייה, וחיפשתי איך להעסיק את עצמי. בסגר הראשון המסעדות והקונדיטוריות לא חזרו לעבוד, הוציאו אותי לחל"ת. אחרי זה ניסיתי לעבוד בסופרמרקט, אבל לא הצלחתי להישאר. זו הייתה פעם ראשונה שלא עסקתי בתחום שלי. החלטתי להתחיל למכור עוגות מהבית. זה עבד יפה, והפרסום היה מפה לאוזן.

"הכול השתנה כשיום אחד נתתי לאלעד השותף שלי לטעום באגסו קייק, שהכנתי אחרי שטעמתי בהודו. הוא צלצל ואמר 'אני לא מפסיק לאכול את זה, זה ממכר. בואי נביא את זה לארץ'. הזמנו עוגיות מהודו ועבדנו עד שהגענו למתכון המושלם. הכנו אריזות שיזכירו את הודו והתחלנו למכור במשלוחים. פיתחנו גרסאות כמו באגסו פיסטוק ובאגסו טבעוני, הוזמתי לימי מכירות בבאר שבע וקיבלנו מלא תגובות טובות שנתנו לי דרייב להמשיך".

הייצור נעשה בבית הממוקם בנס ציונה, וחלוקת המשלוחים מגדרה ועד רעננה נעשית בשעות הערב על ידי אלעד ושליח נוסף. השאיפה של אסרף היא "לפרוץ עם הבאגסו קייק לכל הארץ. אנשים אומרים לי שאני צריכה לייקר את המחיר (18 שקל לשתי יחידות) אבל אני מעדיפה למכור בזול ולשמח כמה שיותר אנשים. היום כולי באגסו וזה לא היה קורה בלי הקורונה. הצלחנו בחודש הראשון לכסות עלויות והיום אנחנו מתחילים להרוויח ולמכור במסעדות".

"לא קיבלנו מענקים כי זה עסק חדש, אבל קיבלתי סיפוק שהבאנו לארץ משהו שאין פה ושיש לו ביקוש. הבאגסו הכניס לי ניצוץ ואפשר לי להגיע לעשייה שדרכה אני מביאה את עצמי ואת האהבה שלי לנתינה. כל שנה אני מכינה 100 שקיות עם עוגיות ומצרפת את זה למשלוחים ומבקשת שאנשים יעבירו את הלאה. המטרה היא להעלות חיוך אצל כמה שיותר אנשים". 

עצמאים, בעלי עסקים קטנים ושכירים בעלי שליטה - אנחנו רוצים לשמוע אתכם. להשתתפות במדור אפשר לפנות למייל i-can-help@globes.co.il