נטפליקס חוזרת למקורות: תשיק ערוץ שידור טלוויזיוני בצרפת

"אולי אתם לא במצב-רוח להחליט", כתבה החברה על השקת ערוץ שישדר מתכניה למנויים, ללא מעורבות הצופים בבחירת התכנים • הערוץ יהיה נגיש באמצעות דפדפנים בלבד ולא יוצג כערוץ עצמאי בממירים הצרפתיים

נטפליקס/ צילום: Shutterstock א.ס.א.פ קריאייטיב
נטפליקס/ צילום: Shutterstock א.ס.א.פ קריאייטיב

נטפליקס בחרה בשוק הצרפתי כדי להשיק ערוץ טלוויזיה שיציג מתכניה כערוץ שידור, ללא מעורבות של הצופה בבחירת התכנים. הערוץ, שיהיה זמין למנויי החברה בצרפת, יציג סדרות וסרטים של ענקית הסטרימינג האמריקאית, שמאמצת כעת גם מודל "מיושן" כמו ערוץ טלוויזיה "ליניארי". עם זאת, לפי אתר "וראייטי", הערוץ יהיה נגיש באמצעות דפדפנים בלבד (דרך מחשבים וטלוויזיות חכמות), ולא יוצג כערוץ עצמאי בממירים הצרפתיים.

מקור בחברה אמר לאתר האמריקאי כי החברה בחנה כמה מודלים לערוץ שידור, כולל כזה שמשדר מבחר מהתכנים הבינלאומיים על-פי קטגוריות והמלצות שבונים האלגוריתמים של החברה בנוגע להרגלי הצפייה האישיים. כעת, ככל הנראה, בחרה החברה לשדר ערוץ אחיד לכל תושבי צרפת המעוניינים בשירות זה. החברה מסרה כי הסיבה שצרפת נבחרה היא "הצריכה המסורתית של ערוצי טלוויזיה" במדינה.

"בצרפת, צפייה בטלוויזיה היא עדיין פופולרית מאוד בקרב מי שרוצים את חוויית ה'הישענות אחורה', שאינה כוללת את הצורך לבחור תוכניות. אנחנו מנסים להציג פיצ'ר חדש בעבור המנויים שלנו בצרפת, הנקרא Direct", כתבה החברה על ההצעה החדשה בשוק הצרפתי. "אולי אתם לא במצב-הרוח להחליט, או שאתם חדשים ורק מכירים את השטח, או שאתם רוצים להיות מופתעים על-ידי תוכן חדש ואחר", הוסיפה.

הערוץ כבר הושק ב"השקה רכה" בצרפת לפני כשבוע, ותפוצתו צפויה להתרחב במהלך השבועות הקרובים. המהלך הוא חלק מביסוס והרחבת הפעילות של החברה בשוק הצרפתי, כולל הפקת סדרות וסרטים צרפתיים רבים יותר. לפי הערכות, כ-9 מיליון צרפתים כבר מנויים על שירותי הצפייה של נטפליקס, אמזון, דיסני ואחרים.

"למרות כל חוזקותיה, לנטפליקס בוודאי אין כיום את היכולת לאפשר רביצה מול הטלוויזיה או לזפזפ בין הערוצים ולתת לטלוויזיה לקחת ממך את הצורך להחליט", כתב אתר "טק-קראנץ", שדיווח גם הוא על ההשקה. "הערוץ החדש יכול להיות התשובה לכך".