אחרי חמש שנים, שירות התמונות של גוגל יפסיק להיות חינמי

ענקית הטק גוגל עדכנה את תנאי השירות בענן התמונות שלה, גוגל פוטוס, והחל מ-1 ביוני 2021 המשתמשים יוגבלו ל-15 ג'יגה של אחסון בלבד • השינוי מגיע על רקע עדכון משמעותי במדיניות שירותי גוגל דרייב

גוגל פוטוס / אילוסטרציה: שאטרסטוק
גוגל פוטוס / אילוסטרציה: שאטרסטוק

אחרי חמש שנים של שירות תמונות חינמי ובלתי מוגבל לגיבוי תמונות באיכות גבוהה, שירות גוגל פוטוס יתחיל לגבות תשלום עבור אחסון ברגע שמשתמשים יעברו מגבלה של 15 ג'יגה בחשבון. השינוי יתרחש ב-1 ביוני 2021 ומגיע עם עוד שינויי מדיניות בשירותי גוגל דרייב כמו מגבלות זכרון דומות במסמכי גוגל. בנוסף, גוגל תכניס מדיניות חדשה של מחיקת מידע מחשבונות שלא היו פעילים במשך שנתיים לפחות.

כל התמונות והמסמכים שתעלו לחשבונכם לפני 1 ביוני 2021 לא יספרו במכסת 15 הג'יגה, כך שיש לכם מספיק זמן להחליט אם תרצו להמשיך להשתמש בגוגל פוטוס או להחליף לשירות ענן אחר לשמירת התמונות שלכם. הספירה למכסה תתחיל, כאמור, ב-1 ביוני.

משתמשי טלפון פיקסל עדיין יוכלו להעלות תמונות באיכות גבוהה, אם כי לא המקורית, בחינם לאחר 1 ביוני מבלי שאלו יספרו במכסת 15 הג'יגה שלהם. בונוס קטן למשתמשים במכשירי גוגל.

גוגל מציינת כי היא מציעה משמעותית יותר מקום אחסון משירותי ענן אחרים, כמו 5 ג'יגה שמציע iCloud של אפל, ולדעת מומחיה, מעל 80% מהמשתמשים בשירות לא יגיעו למכסה לפחות בשלוש השנים הראשונות לשינוי.

ענקית הטק תתריע בפני משתמשים כאשר יתקרבו למכסה, תכניס כלי ניהול אחסון חדשים לגוגל פוטוס, כולל חיפוש ואיתור תמונות מטושטשות או באיכות נמוכה.

נזכיר כי כיום בגוגל פוטוס מאוחסנות יותר מ-4 טריליון תמונות ובכל שבוע נוספות כ-28 מיליארד תמונות חדשות.