בורסות עולם | סיקור שוטף

מדד הדאו ג'ונס טיפס לשיא חדש; מניית מודרנה קפצה ב-9.6%

מפתחת החיסון לקורונה מודרנה פרסמה לפני פתיחת המסחר תוצאות טובות מאוד בניסוי שלה ושלחה את וול סטריט ליום של עליות • הנפט מסוג WTI קפץ בכ-3% ודלף את סקטור האנרגיה לעליות חדות • עליות חדות נרשמו גם במניות חברות התעופה והקרוזים

פסל "הילדה חסרת הפחד" מול הבורסה לניירות ערך בוול סטריט, ניו יורק / צילום: Mark Lennihan, Associated Press
פסל "הילדה חסרת הפחד" מול הבורסה לניירות ערך בוול סטריט, ניו יורק / צילום: Mark Lennihan, Associated Press

סקירת המסחר: דיווחים שוטפים, מגמות, מדדים, שערי מניות, אג"ח, מט"ח וסחורות והמלצות אנליסטים

 

 

23:00

מפתחת החיסון לקורונה מודרנה פרסמה לפני פתיחת המסחר תוצאות טובות מאוד בניסוי שלה ושלחה את וול סטריט ליום של עליות. מדד הדאו ג'ונס הוביל עם עלייה של כ-1.6% לרמה של 29,950 נקודות, שיא חדש. גם מדד S&P 500 טיפס בסגירה בכ-1.2% לשיא חדש ברמה של 3,627 נקודות. 

הנפט מסוג WTI קפץ בכ-3% ודחף את סקטור האנרגיה לעליות חדות. עליות חדות נרשמו גם במניות חברות התעופה והקרוזים. 

20:25

נמשכות העליות בוול סטריט, בהובלת מדד הדאו ג'ונס שמתקדם ב-1.2%. סקטור האנרגיה בולט בעלייה חדה על רקע הקפיצה במחירי הנפט.

מניות אקסון מובייל , קונוקו-פיליפס ושברון  רושמות עליות של 5%-6%. 

18:50

בורסות אירופה ננעלו בעליות, בהובלת מדד הקאק הצרפתי שטיפס בכ-1.7%. בוול סטריט נמשכת המגמה החיובית, בהובלת מדד הדאו ג'ונס שמתקדם ב-1.5%.

מניית מג'יק  בולטת בעלייה חדה לאחר שפרסמה היום דוחות.  בלאומי פרטנרס מגיבים לפרסום תוצאות החברה ומציינים כי "דו"חות מג'יק לרבעון היו טובים ושיקפו צמיחה בשורה העליונה והתחתונה. החברה העלתה את התחזית השנתית שלה וכעת היא צופה לטווח מכירות של 358-365 מ' דולר לכל שנת 2020, המשקף תחזית טובה לרבעון הבא, הגבוהות מממוצע תחזיות השוק. לחברה קופת מזומנים אשר יכולה לאפשר לה לבצע רכישות, ואנו מאמינים כי היא תמשיך לבצע רכישות גם בעתיד בהיקפים קטנים ובינוניים. אנו מעדכנים את מחיר היעד ל-14.5 דולר למניה".  

17:30

נמשכות העליות בוול סטריט, מדד הדאו ג'ונס מוביל עם עלייה של כ-1.4%. 

הנפט מסוג WTI קופץ ב-3.8% למחיר של 41.7 דולר לחבית. 

מניית פאלו אלטו נטוורקס  רושמת עלייה חדה לאחר שהחברה פרסמה דוחות לרבעון האחרון. 

מניות של חברות התעופה, ביניהן יונייטד איירליינס הולדינגס  ואמריקן איירליינס, מזנקות בעקבות ההודעה של מודרנה. 

16:30

יום המסחר בוול סטריט נפתח במגמה חיובית, על רקע הודעת מודרנה  על הצלחה בניסוי פיתוח חיסון לקורונה. 

מדד הדאו ג'ונס עולה ביותר מ-1% לשיא חדש ומתקרב ל-30,000 נקודות. הנאסד"ק נסחר בעלייה קלה.

עליות חדות נרשמות במניות התעופה והקרוזים, ביניהן בואינג וקרניבל 

ירידות בולטות רושמות מניות זום , פייזר , וויקס ופייבר 

15:30

החברה הביטחונית מגל מערכות  פרסמה היום דוחות לרבעון השלישי של השנה, בו הציגה ירידה בהכנסות, בשיעורי הרווחיות וברווח הנקי על רקע משבר הקורונה. מנכ"ל החברה דרור שרון אמר עם פרסום הדוחות כי החברה ממשיכה ליישם את האסטרטגיה הכוללת הגדלת הכנסות, שיפור רווחיות וניצול הזדמנויות בתחום המיזוגים והרכישות.

14:30

מנייתה של מפתחת החיסון לקורונה מודרנה מזנקת בכ-16% בשלב טרום-מסחר בוול סטריט, וזאת על רקע הודעתה על הצלחה בניסוי. ההודעה מספקת רוח גבית למדדי המניות בעולם. החוזים העתידיים שעלו בכ-1% הגבירו את העליות לעד 1.7%; באירופה הקאק מזנק בכ-2.2% ובת"א מדד הדגל קופץ ב-1.5%.

13:00

מנייתה של מפתחת החיסון לקורונה, חברת מודרנה, מזנקת בכ-4% בטרום מסחר לקראת הודעה שהחברה  עתידה לפרסם בנוגע לתוצאות הניסוי בחיסון לקורונה.

בינתיים בשעה זו החוזים העתידיים על המדדים המובילים בניו יורק עולים בעד כ-1%, כהמשך למומנטום החיובי מהשבוע שעבר לאחר ההודעה של פייזר על הניסוי המוצלח בחיסון לקורונה.

לדברי רפי גוזלן, הכלכלן הראשי של בית ההשקעות איי.בי.איי: "הסוגיות העיקריות שהשווקים ניצבים מולן בשלב זה הן התלות בהמשך תוצאות חיוביות מצד מפתחות החיסון וודאות גבוהה יותר בנוגע ליעילותו של החיסון. ככל שיימשכו החדשות הטובות מצד גורם זה, כך תפחת פרמיית הסיכון בענפים המחזוריים, אך באותה מידה נכסי הסיכון פגיעים מאוד, לפחות בטווח הקצר לתוצאות מאכזבות בנוגע ליעילות החיסון. התמחור בשווקים, המאופיין ברמת מכפילים גבוהה, בפרט בארה"ב, מציב את המדדים המובילים עם פוטנציאל תשואות מוגבל יחסית ועם תלות גבוהה בשיפור ברווחיות בענפים המחזוריים, שכאמור תלויים בחיסון יעיל.

"לפיכך, תרחיש שבו יימשכו החדשות הטובות בגזרת החיסון, צפוי לבוא לידי ביטוי בביצוע עודף של הענפים המחזוריים (שיקבלו זריקת עידוד משמעותי במידה ושני המועמדים הדמוקרטים לסנאט בג'ורג'יה יזכו בניצחון בסיבוב השני) ובביצוע עודף של המדדים באירופה ובאסיה על פני ארה"ב", אמר גוזלן. "מה שמסבך את התמונה הוא מצב התחלואה הנוכחי בעולם, המאופיין בעלייה חדה לרמות שיא בהיקף המקרים המאומתים. רמת התחלואה הגלובלית זינקה אל מעל ל-600 אלף ליום, כאשר בארה"ב היא התקרבה בימים האחרונים לכ-200 אלף ליום. באירופה, שהובילה את הגל הנוכחי, מסתמנת בלימה מסוימת בקצב הגידול של התחלואה, ככל הנראה השפעה ראשונית של המגבלות שהוטלו לאחרונה, אך רמות התחלואה עדיין גבוהות מאוד".

12:00

בורסות אסיה ננעלו בעליות על רקע פרסום נתוני צמיחה טובים מהצפוי ביפן, ונתוני ייצור חיוביים בסין שעלו על התחזיות המוקדמות של הכלכלנים. הניקיי היפני עלה ב-2.05%, שנחאי הוסיפה 1.1% לערכה והבורסה בהונג קונג טיפסה ב-0.86%.

באירופה המדדים המובילים מטפסים בהובלת הבורסה במדריד שקופצת ב-2%. הדאקס מוסיף 0.7% לערכו ובניו יורק החוזים עולים.

10:00

המסחר בבורסות אירופה נפתח בעליות שערים, בדומה לסנטימנט החיובי באסיה ובחוזים העתידיים על המדדים המובילים בוול סטריט. מדד הדאקס עולה ב-0.7% בפתיחה, הדאק הצרפתי מוסיף כ-1% לערכו והפוטסי הבריטי עולה ב-0.6%.

08:00
המסחר בבורסות אסיה מתנהל בעליות נאות על רקע פרסום נתוני מאקרו חיוביים מסין ויפן, מה שמצביע על המשך נתיב ההתאוששות של הכלכלות מהשלכות התפשטות נגיף הקורונה. הניקיי היפני קופץ ב-2%, שנחאי עולה ב-1%, ואסיה דאו ב-1.5%. 

החוזים העתידיים בניו יורק צבועים בירוק ומצביעים על עלייה של כ-1% בהמשך לשיאים שקבע מדד S&P 500 בשישי. הנפט עולה הבוקר ב-1.2% למחיר של 40.65 דולר לחבית (WTI). הזהב מוסיף 0.2% לערכו ל-1,890.1 דולר לאונקייה.

הייצור התעשייתי בסין בחודש אוקטובר עלה ב-6.9%, לעומת הצפי לעלייה של . 6.5%שיעור האבטלה בסין עומד על 5.3%.

ביפן פורסמו נתוני צמיחה מעודדים של 5% ברבעון השלישי של השנה, מעל לצפי שהיה לקריאה של 4.4%. נתוני המאקרו החיוביים דוחפים את המדדים באסיה לעליות נאות.