ישראכרט | בלעדי

כל המתחרים הידועים על תפקיד יו"ר ישראכרט ברשימת המומלצים של אנטרופי

חברת הייעוץ למוסדיים העדיפה ניסיון בבנקאות על פני ניסיון בביטוח • ל"גלובס" נודע כי אנטרופי ממליצה למוסדיים להצביע בעד תמר יסעור, ארז יוסף, אמנון דיק, דני ימין ומתי טל לתפקיד דירקטור "רגיל", ולצדם היא ממליצה על חנה פרי-זן וצפריר הולצבלט לתפקידי דח"צ

ארז יוסף / צלם סיון פרג
ארז יוסף / צלם סיון פרג

כשבועיים לפני האסיפה הכללית שבה יוחלט על הרכב הדירקטוריון החדש שיוביל את חברת כרטיסי האשראי ישראכרט, אנטרופי, חברת הייעוץ למוסדיים שבהובלת גל סטאל, ממליצה למוסדיים לאשר לדירקטוריון ישראכרט את שלושת המועמדים הבולטים שכבר ידוע כי ברצונם להתחרות על תפקיד יו"ר החברה: אמנון דיק, ארז יוסף ותמר יסעור.

תמר יסעור / צילום: רמי זרנגר
 תמר יסעור / צילום: רמי זרנגר

את הדברים הללו ואחרים מפרטת אנטרופי במסמך שהוציאה למוסדיים ושהגיע לידי "גלובס". ביחס לחמשת תפקידי הדירקטורים הרגילים שמהם יגיעו היו"ר/ית הבא/ה של ישראכרט, אנטרופי לא מוציאה את הערמונים מהאש עבור אף אחד, כשהיא ממליצה להצביע בעד המועמדות של כל מי שנחשב מועמד מטעם עצמו לתפקיד יו"ר החברה. את הבחירה ביו"ר יעשו חברי דירקטוריון החברה לאחר שייבחרו, מבין חמשת הדירקטורים הרגילים שייבחרו. מדובר ב תפקיד שמפנה אייל דשא שפרש לאחרונה, לצד בחירה בחברי הדירקטוריון החדשים על רקע חוסר שביעות רצון של משקיעים בחברה מביצועיה.

במכתב ההמלצה למוסדיים ששלחה אנטרופי נאמר כי "נבקש להמליץ על שלושה מועמדים שהוצעו בתמיכת גופים מוסדיים: אמנון דיק, ארז יוסף ודני ימין". על פי ההמלצה "שלושת אלו מציגים כישורים וניסיון גבוהים בהתאמתם לצורכי החברה, כאשר לדיק ניסיון רב בדירקטוריונים מורכבים וביניהם גם בחברות מהמגזר הבנקאי, ואף מציג ניסיון ניהולי עשיר; ליוסף ניסיון רב בניהול בתחומים הבנקאיים ובתחומי הליבה של החברה, ויתרה מכך הינו בעל היכרות מעמיקה עם חברת ישראכרט עצמה; ולימין ניסיון עשיר מאוד בתחומי הטכנולוגיה והניהול, מרכיב משמעותי והכרחי בהרכב הדירקטוריון של ישראכרט".

אמנון דיק / צילום: איל יצהר, גלובס
 אמנון דיק / צילום: איל יצהר, גלובס

בנוסף לשלושה הללו ממליצים אנשי אנטרופי על בחירתם של תמר יסעור, לשעבר בכירה בבנק לאומי, יו"רית ולפני כן מנכ"לית לאומי קארד שהפכה לחברת מקס (הודות ל"כישורים נבחרים שהיא מציגה בכל התחומים הפיננסיים, מתוקף הקריירה הניהולית הארוכה שפיתחה בבנק לאומי", וכן ל"היכרות מעמיקה עם תחומי הליבה של החברה המספקת לה יתרון רב בנושא"), ושל הדירקטור המכהן מתתיהו טל ("שבא עם ניסיון עשיר בתחומי הבנקאות והניהול").

מנגד, באנטרופי, אשר נותנת משקל רב לניסיון בבנקאות, לא מתרשמים מהמועמדים בעלי עבר בענף הביטוח. כך למשל, היא מציעה למוסדיים שלא לתמוך במועמדות של שי פלדמן, לשעבר מנכ"ל AIG ישראל ומנכ"ל בחברות אחרות בקבוצה הבינלאומית, שכיום מנהל את יבואנית הרכב סמל"ת, ושל בני שיזף, שבעבר היה בכיר בקבוצת הביטוח הפניקס.

לצד שניים אלה, אנטרופי ממליצה למוסדיים שלא לבחור גם בדירקטור המכהן יורם ויסברם ובאילן כהן שהיה בעברו הרחוק מנכ"ל משרד ראש הממשלה. ביחס לכל אלו, פלדמן, שיזף, ויסברם וכהן, מצוין בדוח ששלחה אנטרופי למוסדיים כי "התנגדותנו למועמדותם של כמה מהמתמודדים על כהונה כדירקטורים בחברה באה על רקע מבנה ההחלטה באסיפה, ואנו סבורים כי כלל המועמדים הינם בעלי השכלה וניסיון מתאימים לכהן כדירקטורים בחברה". כלומר, אנטרופי לא יוצאת נגד המועמדות של מי מהם ורואה בכולם ראויים ומתאימים לתפקיד .

איבדה כ-19% מערכה מתחילת השנה

לצד חמשת חברי הדירקטוריון החדשים, האסיפה הכללית של ישראכרט תידרש לבחור גם בשני דח"צים חדשים, מבין ארבעה מועמדים, שיצטרפו לשניים שכבר מכהנים בחברה - אבי הוכמן ודליה נרקיס.

במסגרת זו ממליצה אנטרופי להצביע בעד המועמדות של חנה פרי-זן, לשעבר בכירה בבנק הפועלים, ושל צפריר הולצבלט, שהיה בעבר בכיר בהראל ביטוח. מול שני אלה ישנם נעמה גת וצבי פורמן, שאנטרופי לא ממליצה להצביע בעד מועמדותם. גם בהקשר של הדח"צים מציינת אנטרופי כי ההתנגדות לכאורה לגת ולפורמן היא "על רקע מבנה ההחלטה באסיפה", וכי "כלל המועמדים הינם בעלי השכלה וניסיון מתאימים לכהן כדירקטורים בחברה".

ישראכרט היא חברת כרטיסי האשראי הגדולה במשק והיא מנוהלת על ידי רון וקסלר. החברה נסחרת כיום לפי שווי של כ-2 מיליארד שקל לאחר שאיבדה מתחילת השנה כ-19% מערכה, וזאת לעומת ירידות של קצת יותר מ-9% במדד ת"א 125 וירידות של כ-16% במדד ת"א פיננסים.

החברה הפכה לחברה ללא גרעין שליטה במהלך 2019, אז הונפקו מניות השליטה בה בבורסה לאחר שבנק הפועלים בחר בדרך זו למימוש החזקתו ארוכת השנים בחברה. הפועלים נדרש להיפרד מישראכרט בעקבות חוק שטרום, שנועד להגביר את התחרות בבנקאות מצד חברות כרטיסי האשראי. במסגרת זו הוכרח גם בנק לאומי למכור את לאומי קארד, שהפכה מאז למקס. מוקדם יותר השנה הפועלים נפרד מיתרת החזקותיו בישראכרט דרך חלוקתן כדיבידנד בעין לבעלי מניות הבנק.