דירקטוריון התעשייה האווירית מינה את בועז לוי למנכ"ל

לוי כיהן כסמנכ"ל החברה ומנהל חטיבת מערכות טילים וחלל בשמונה השנים האחרונות

בועז לוי, מנכ"ל התעשייה האווירית הנכנס / צילום: תעשיה אוירית
בועז לוי, מנכ"ל התעשייה האווירית הנכנס / צילום: תעשיה אוירית

דירקטוריון התעשייה האווירית הודיע הערב כי מינה את מנהל חטיבת מערכות טילים וחלל, בועז לוי, לתפקיד המנכ"ל. לוי כיהן כסמנכ"ל החברה ומנהל חטיבת מערכות טילים וחלל בשמונה השנים האחרונות. 

הדירקטוריון, בראשות היו"ר הראל לוקר, אישר היום את המלצת ועדת האיתור שהורכבה מלוקר, ד"ר ועו"ד יוסף צ'חנובר, עו"ד מהא עלי ורו"ח (תא"ל במיל') ראם עמינח, למנות את לוי לתפקיד.

לוי יחליף את אלוף במיל' נמרוד שפר, שסיים את תפקידו בחברה ב-31 באוקטובר. המינוי יעבור עתה לאישור שר הביטחון, בני גנץ, ושר הדיגיטל, ח"כ דודי אמסלם, הממונה על רשות החברות הממשלתיות.

לוי יליד שנת 1961, נשוי ואב לשניים, מהנדס אווירונאוטיקה וחלל (טכניון) ובעל תואר שני בהנדסת מערכות מהטכניון. הוא החל את דרכו בתעשייה האווירית ב-1990 כמהנדס בפרויקט 'חץ' וב-1999 התמנה למהנדס הראשי של הפרויקט. בין השנים 2003-2006 שימש לוי כראש פרויקט 'חץ' והוביל שורה ארוכה של ניסויים מוצלחים. ב-2006-2010 שימש לוי כראש תכנית 'ברק 8', מערכת ההגנה האווירית מהמתקדמות מסוגה בעולם, מנוע צמיחה וספינת דגל עסקית של החברה. בשנת 2010 התמנה למנהל מפעל מערכות הגנה אוויריות של החברה. בשנת 2013 מונה לסמנכ"ל חטיבת מערכות טילים וחלל אותה הוביל לעמדה של החטיבה הרווחית ביותר בתעשייה האווירית. 

מנכ"ל התעשייה האווירית הנכנס, לוי מסר כי "אני מודה לדירקטוריון התעשייה האווירית על האמון בבחירתי. האתגר המקצועי העומד בפניי הינו גדול - החברה עשתה מהפך עסקי בשנים האחרונות ויש לנו עוד דרך לצעוד על מנת ממש את הפוטנציאל של החברה וחיזוק פעילותינו בשווקים הקיימים והחדשים".

יו"ר דירקטוריון התעשייה האווירית, הראל לוקר: "בתום הליך יסודי ומעמיק של ועדת האיתור לבחירת מנכ"ל החברה, החליט הדירקטוריון פה אחד לאמץ את המלצת הועדה לבחור במר בועז לוי למנכ"ל התעשייה האווירית. בועז מנהל בהצלחה רבה את חטיבת מערכות טילים וחלל שהיא הרווחית ביותר בתעשייה האווירית".

יאיר כץ, י"ור ארגון עובדי התעשייה האווירית: "בחירתו של מנכ"ל תע"א המגיע משורותיה של החברה ומחטיבת טילים וחלל היא בשורה חיובית, המלמדת בעיקר על ההכרה וההבנה שישנם כוחות טובים בתע"א היכולים וראויים להצעיד את החברה קדימה אל עידן טכנולוגי חדש ופורץ דרך. יש כאן מסר של יציבות ואמון גדול שרוכשת החברה בעובדיה ומנהליה. ארגון העובדים מברך כמובן על בחירה זו. בשם עובדי תעשיה אווירית אני מאחל הצלחה לבועז לוי, המנכ"ל הנכנס. הצלחתך הצלחתנו. אני מאמין כי המשך שיתוף הפעולה הפורה בין הנהלת החברה בהובלתך ובין ארגון העובדים, הוא כלי הכרחי לביסוסה של התע"א לאחת החברות הגדולות והחזקות בישראל ומובילות בעולם בענף ההייטק וטכנולוגיה פרי כחול לבן".