נדב איל | בלעדי

נדב איל מצמצם את עבודתו בחדשות 13 לטובת "ידיעות אחרונות"

איל, שהיה עורך חדשות החוץ בחדשות 13, יהיה פרשן וכותב טור בכיר בקבוצת "ידיעות אחרונות" • צפוי להישאר כפרשן בחדשות 13 • לפני שבוע נחשף ב"גלובס" כי עמית סגל יקודם ב"ידיעות אחרונות" על חשבון העיתונאית הוותיקה סימה קדמון

נדב איל / צילום: שלומי יוסף, גלובס
נדב איל / צילום: שלומי יוסף, גלובס

בקבוצת "ידיעות אחרונות" אמנם נערכים לפיטורי עשרות עובדים בימים אלה, אולם זה לא מונע מההנהלה להגדיל את חלקם של טאלנטים גדולים ויקרים במערכת. ל"גלובס" נודע כי עורך חדשות החוץ של חדשות 13, נדב איל, צפוי לעזוב את תפקידו כעורך חדשות החוץ. נדב צפוי לשמש פרשן בחדשות 13, אולם במקביל, לאור הרצון שלו להתמקד בכתיבה, יהיה פרשן וכותב טור בכיר ב"ידיעות אחרונות".

לאחר פרסום הידיעה, איל התייחס לעזיבתו וצייץ בטוויטר: "אחרי למעלה מעשר שנים בערוץ 10 ו-13, החלטתי לחזור לעשות משהו שאני אוהב במיוחד - לכתוב. אני שמח להצטרף למוסף השבת של 'ידיעות אחרונות', אכתוב גם בימי השבוע, אכתוב ב-ynet ואעשה פרויקטים נוספים". 

אין זו הפעם הראשונה שאיל עובר מהדפוס לטלוויזיה ובחזרה: בעבר הוא שימש כפרשן פוליטי ב"מעריב" ובמשך תקופה מסוימת שימש כשליח המיוחד של העיתון באירופה למשימות מיוחדות. בתפקיד עורך חדשות החוץ של חדשות 13 הוא מחזיק מאז 2010, ובמקביל הוא כותב מאמרי דעה ב"ידיעות אחרונות" ובעיתון "ליברל".

נראה כי ב"ידיעות אחרונות" מפקידים את איל על כתיבת טור כחלק מ"ריענון שורות" שנערך בעיתון בתקופה זו וניסיון לייצר קו ראשון חדש של כתבים. נזכיר כי רק לאחרונה נחשף ב"גלובס" כי העיתונאי עמית סגל צפוי להתקדם בעיתון סוף השבוע של "ידיעות" על חשבון העיתונאית הוותיקה סימה קדמון.

איל הוא עיתונאי מוערך, ובין היתר זכה בפרס סוקולוב על הישגים בולטים בתחום כתבות עומק בתקשורת האלקטרונית, אולם נראה כי בתקופת הקורונה המניה שלו עלתה באופן משמעותי, לאחר שהצליח "להמציא את עצמו מחדש" כאחד מהעיתונאים הבקיאים היסודיים והמהימנים בתחום חדשות החוץ. זאת כמובן במקביל לסיקור הבחירות בארה"ב שגם בהם הרוויח נקודות רבות.

איל, כך נראה, הוא נכס ראוי ל"ידיעות אחרונות", אולם עיתוי ההתקשרות איתו עלול להיתפס כבעייתי - דווקא בתקופה שהנהלת העיתון מתעתדת לפטר 100 עובדים בעיתון ועשרות עובדים נוספים ברשת "ידיעות תקשורת".

חדשות 13 בחרו לא להגיב לידיעה.