פסגות | בלעדי

פסגות משיק קרן גידור שנייה - שתשקיע במניות ובחוב

מנהל קרן פארטו אקוויטי החדשה של פסגות: "יותר ויותר סוכנויות ופמילי אופיס מציעים ללקוחותיהם מוצרים פיננסיים אלטרנטיביים" • מדד הייחוס של הקרן יהיה מדד המניות העולמי, ובנוסף להשקעה במניות ישראליות וזרות היא תשקיע גם בחוב

דניאל אלון, מנהל קרנות הגידור של פסגות / צילום: רמי זרנגר
דניאל אלון, מנהל קרנות הגידור של פסגות / צילום: רמי זרנגר

בית ההשקעות פסגות, המנוהל על ידי ראובן קפלן, מרחיב את פעילות קרנות הגידור שלו ומקים קרן גידור נוספת. קרן הגידור החדשה שפסגות מוציא לדרך, תיקרא "פארטו אקוויטי", והיא תצטרף לקרן פסגות פארטו אופטימום שכבר פועלת. את הקרן החדשה ינהל דניאל אלון, שכבר מנהל את פארטו אופטימום.

קרן גידור היא מכשיר השקעה המיועד ללקוחות כשירים, כאשר הקרן החדשה שתוקם תתמקד במניות באסטרטגיה מונעת אירועים (Event Driven), לצד החזקה גם בנכסים לא-סחירים, לרבות החזקה בחברות פרטיות לפני הנפקה ראשונית. מדד הייחוס של פארטו אקוויטי יהיה מדד המניות העולמי. לפיכך, הקרן החדשה תשקיע במניות ישראליות וזרות, ש"נמצאות במצב ייחודי במחזור העסקים שלהן", וגם בחוב.

תחום קרנות הגידור צובר בשנים האחרונות תאוצה בישראל, והוא גם משך אליו בתי השקעות שעיקר פעילותם בתחום ניהול השקעות לציבור הרחב, בין אם באמצעות קרנות נאמנות או תיקי השקעה מנוהלים ובין אם קופות גמל וקרנות השתלמות. פעילות קרנות הגידור מספקת לבתי השקעות אלה, ופסגות, אלטשולר שחם ומור בכללם, מנוע צמיחה והיצע של מוצרי פרימיום לשורה של לקוחות בעלי ממון וידע.

"בית השקעות גדול כמו פסגות מציע לכל משקיע את מגוון האופציות שמתאימות לצרכים שלו וליכולות שלו", אמר לגלובס אלון. "לפני כשלוש שנים הקמנו זרוע של השקעות אלטרנטיביות - מעין מומחיות בוטיק, שנותנת ערך ייחודי ללקוחות הכשירים. לאור ההצלחה של הקרן הראשונה, פארטו אופטימום, הוחלט להקים קרן נוספת".

אותן השקעות אלטרנטיביות שאליהן הוא מתייחס, כוללות קרנות השקעה מתחומים נוספים, כמו בפעילויות אשראי או בנדל"ן, או קרנות פרייבט אקוויטי, כגון אלה שיש לבתי השקעות נוספים, ובהם אי.בי.אי, הלמן אלדובי, מיטב דש ואחרים.

לדברי אלון, לקוחות כשירים צריכים אסטרטגיית השקעות שונה מזו שמאפיינת את המוצרים המוכרים והנרחבים, כמו תיקים מנוהלים וקרנות נאמנות. "פרופיל הסיכון של לקוחות כשירים שונה לרוב מפרופיל הסיכון של לקוחות רגילים שמשקיעים בבורסה - בדרך כלל יש להם יותר אורך-רוח והם מוכנים להיכנס למכשירי השקעה מורכבים יותר". הוא הוסיף כי מורגשת כיום מגמה של "יותר ויותר סוכנויות ביטוח ומשרדי 'פמילי אופיס' שמציעים ללקוחות הכשירים שלהם מוצרים פיננסיים אלטרנטיביים, כמו קרנות גידור, כחלק לא מבוטל מהפורטפוליו שלהם".

"ייתכן כי נרצה לקנות מניות בחברות המשתייכות לתחום ש'נהנה' מהתקופה של הקורונה, כמו תחום רשתות שיווק המזון, משום שנחשוב שעסקיהן בתקופה הקרובה נהנים מהשינוי ששגרת הקורונה מביאה להרגלי הצריכה", הוסיף.

פסגות בית השקעות מנהל נכסים בהיקף כולל של כ-168 מיליארד שקל. בית ההשקעות מחזיק בנתח של כ-13% משוק קרנות הנאמנות, בנתח של כ-9.5% משוקי הגמל וההשתלמות ובנתח של כ-0.8% משוק הפנסיה החדשה. לפסגות גם קרן פנסיה ותיקה ופעילות ניהול תיקים גדולה, שהיקפי פעילותה אינם מדווחים בפומבי.