טבריה, טבריה, לו היית אילת: מי נלחמו על כבודה של העיר הצפונית

פריון נטוורק מבקשת להעלות את שכר המנכ"ל דורון גרסטל ב-10 אלף שקל ל-130 אלף שקל בחודש • השיחה

 טבריה. בעיגול: ח"כ יעקב אשר / צילום: תמר מצפי, דוברות הכנסת עדינה ולמן
טבריה. בעיגול: ח"כ יעקב אשר / צילום: תמר מצפי, דוברות הכנסת עדינה ולמן

התנצחות בין יו"ר הוועדה הממונה של עיריית טבריה בועז יוסף לבין יו"ר ועדת החוקה ח"כ יעקב אשר, ובמרכזה העיר טבריה. הסיבה: האחרונה לא נכללה בחוק האיים הירוקים שעבר אחרי תלאות, ומאפשר את פתיחת המלונות בים המלח ובאילת. האזורים הללו לא רק שנפגעו קשה מסגירת התיירות אלא שגם דרכי הגישה אליהם יאפשרו את הפיקוח על הנופשים הנכנסים והמחויבים בבדיקת קורונה.

טבריה, ששמה הוזכר בדיוני ועד החוקה בדרך לחקיקה - נשארה בחוץ, והאכזבה רבה. "הרושם הוא שהשתמשו בטבריה כקלף מיקוח מול משרד הבריאות ומראש לא הייתה כוונה לאשר את טבריה בחוק זה", כך כתב יוסף במכתב ששיגר לחה"כ אשר. "החוק הוא לא חוק 'איי תיירות ירוקים' אלא חוק לסיוע עיריית אילת וים המלח בכלל ורשתות בתי המלון בפרט. בטבריה אין רשתות בתי מלון חזקים ולכן גם לא כנראה השפעתם חלשה", כך יוסף שאולי שכח את נוכחות הרשת הגדולה בישראל, פתאל בטבריה.

יוסף סבור שאין הבדל בין בתי המלון של טבריה לאלו של אילת מבחינת התנאים ליצירת איי תיירות, כשגם טבריה נשענת על תיירות בלבד. "הסאגה הפוליטית שנוצרה סביב החוק אכזבה את תושבי העיר ונראה כי לוועדה לא אכפת מהעיר טבריה ומתושביה. מצפה להבנה ולתיקון העולל שנגרם לעיר טבריה".

"משום כבודם של חברי ועדה החוקה וחבריי לסיעת יהדות התורה שלחמו למען האפשרות לכלול את עירך בחוק זה, אבקש להעמיד דברים על דיוקם", חה"כ אשר השיב ליוסף, כשהוא מזכיר לו כי מונה לתפקיד יו"ר הוועדה הממונה רק בתחילת נובמבר. "למרבה הפלא מאז היכנסך לתפקיד לא נעשתה כל פעילות או פנייה מטעמך לוועדת החוקה. לקראת העלאת החוק לאישור, פניתי אני מיוזמתי אליך וביקשתי שתדבר עם שר הפנים כדי שיפעל מול שר הבריאות שיסיר את הסתייגויותיו (לכך שהחוק ישאיר פתח להכליל תחתיו ערים נוספות, מר"ח). הודעת לי כי טיפלת בעניין. לו היית משכיל לטפל בעניין בזמן יתכן שהיינו מצליחים במאבקנו להכללת העיר טבריה בהצעת החוק". ובנימה של אופטימיות סיים כי "אם קבינט הקורונה יחליט לצרף את העיר טבריה למתווה, נקדם את החקיקה במהירות האפשרית". בינתיים טבריה תוכל לבחון האם הנופשים הישראלים כל כך צמאים לחופשה שמתחילה ממטוש.

 

מצנח הזהב

הסטארט-אפ הישראלי החדש Simetria, הפועל לפיתוח בורסה לניירות ערך דיגיטליים, הודיע על מינויו של ד"ר אילן שטיינר למנהל תפעול ראשי (COO). בתפקידו הקודם כיהן  שטיינר כמנהל מחלקת המטבע בבנק ישראל, ולפני כן שימש סמנכ"ל ברשות התחרות. סימטריה הוקמה בחודש שעבר, כפי שפורסם ב"גלובס", על ידי חברת דרייפר גורן הולם (DGH) האמריקאית, יחד עם עמי בן דוד, ממייסדי חברת הבלוקצ'יין Ownera, ועו"ד זיו קינן, ששימש קודם לכן מנהל התפעול של Ownera, ומונה למנכ"ל החברה החדשה.

----

פריון נטוורק מבקשת להעלות את שכר המנכ"ל דורון גרסטל ב-10 אלף שקל ל-130 אלף שקל בחודש, ולהקצות לו 500 אלף מניות חסומות ו-225 אלף אופציות. בעלי המניות יתבקשו לאשר זאת באסיפה הקרובה. פריון נסחרת בנאסד"ק ובת"א בשווי 194 מיליון דולר אחרי עלייה של 19% במניה מתחילת 2020.

רועי קצירי ושירי חביב ולדהורן

טרנדים מסביב לעולם

אל טרנד משחקי השחמט שקיבל תאוצה עם סדרת הנטפליקס "גמביט המלכה", הצטרף בתקופה האחרונה הבנק הפרטי "יוליוס בר". הבנק השוויצרי הפועל גם בישראל, נותן חסות לסבב המשחקים הווירטואלים המקצועיים של אלוף העולם בשחמט  מגנוס קרלסן, הנורבגי בן ה-29. במסגרת זו, הוזמן קרלסן התמודד מול לקוחות נבחרים של יוליוס בר, חמישה מהם ישראלים. בבנק העדיפו לשמור על סודיות ולא לחשוף את שמותיהם.

-----

אריקסון העולמית הפתיעה את עובדיה ושלחה להם שוברים לקניית שולחן ומנורת שולחן, וזאת בחסות העבודה מהבית ומגבלות הקורונה. כך, 100 אלף עובדי החברה ברחבי העולם קיבלו שוברים והוזמנו לרכוש שולחן משרדי-ביתי באיקאה, לצד רשימה של שולחנות שמהם יוכלו לבחור את זה שמתאים להם ולחדרם. אמנם חלקם של השולחנות מותאם לעבודה בעמידה, אך גם מקומם של הכסאות לא נפקד, והעובדים הוזמנו לשאול את הכסאות שאליהם הורגלו במשרד.

גד פרץ

חדשות טובות

חברת ספקטרוניקס אמרסון חילקה 125 מחשבים משופצים לילדים תושבי שדרות, פרי שת"פ של החברה עם עמותת מתן ועיריית שדרות. המחשבים הוענקו לתלמידים שאין בביתם מחשב תקין