ניסנקורן ועודה סיכמו: דיון מטה על החמרת הענישה על עבירות נשק

השניים שוחחו לאחר שח"כ עודה הגיש הצעת החוק שיזם בנושא החזקת נשק שלא כדין, המשמש באירועי האלימות בחברה הערבית שבה נרצחו כמעט שמונים בני אדם מראשית השנה, רובם בנשק חם

אבי ניסנקורן / צילום: עדינה ולמן, דוברות הכנסת
אבי ניסנקורן / צילום: עדינה ולמן, דוברות הכנסת

שר המשפטים ח"כ אבי ניסנקורן ויו"ר הרשימה המשותפת ח"כ איימן עודה סיכמו כי שר המשפטים יכנס בהקדם דיון מטה בהשתתפות נציגי הייעוץ המשפטי לממשלה ופרקליטות המדינה, על מנת לבחון דרכים להחמרת הענישה בתופעה החמורה של סחר ושימוש בנשק בלתי חוקי.

השניים שוחחו לאחר שעודה הגיש הצעת החוק שיזם בנושא החזקת נשק שלא כדין, המשמש באירועי האלימות בחברה הערבית שבה נרצחו כמעט שמונים בני אדם מראשית השנה, רובם בנשק חם.

איימן עודה, יו"ר הרשימה המשותפת / צילום: לשכת ח"כ איימן עודה
 איימן עודה, יו"ר הרשימה המשותפת / צילום: לשכת ח"כ איימן עודה

המהלך נראה גם כתשובת נגד פוליטית לחיבור בין ראש הממשלה נתניהו לחבר הכנסת מנסור עבאס, גם הוא מהרשימה המשותפת, ויו"ר הועדה למאבק באלימות בחברה הערבית. במשותפת מתחו ביקורת קשה על עבאס בשל הקשר עם נתניהו ומה שנראה כנכונות שלו לתמוך בהצעות חוק של הליכוד בנושאים אחרים בתמורה לקידום סוגיית המאבק באלימות.

ניסנקורן אמר: "מיגור האלימות בחברה הערבית ובחברה הישראלית כולה הם עבורי משימה לאומית חשובה מאין כמותה. התופעה של החזקת נשק בלתי חוקי הפכה בשנים האחרונות למכת מדינה של ממש ולמרות מאמצי המערכת, מנגנוני האכיפה הקיימים אינם נותנים מענה מספק. בעקבות שיחותיי עם ח"כ עודה ועם נציגי ציבור נוספים בחברה הערבית, החלטתי לכנס בדחיפות עבודת מטה במשרד המשפטים ולבחון מהי הדרך המיטבית להחמרת הענישה והגברת ההרתעה נגד עברייני הנשק. הצלחתנו במשימה הקריטית הזו תסייע למאבק באלימות ותציל נפשות בישראל".

ח"כ עודה הוסיף כי "כל אחד צריך להחליט אם הוא עומד לצד האזרחים הערבים והחברה כולה או עומד לצד ארגוני הפשע. אני מברך על הנכונות של שר המשפטים להתחיל עבודת מטה רצינית שתוביל להחמרת ענישה. כל דקה שעוברת בלי טיפול שורש לארגוני הפשיעה מקדמת אותנו לקורבן הבא".