רשות ניירות ערך חתמה עם מקבילתה באבו דאבי על הסכם שת"פ

ההסכם מאפשר גישה לשווקים ולהשקעות עבור יזמים וסטארט-אפים מישראל ומאיחוד האמירויות • המטרה: שיתוף מידע ביחס למגמות, שירותים ומוצרים, ליווי לסטארט אפים וכן פיתוח משותף של יוזמות ופינטק

יו"ר רשות ניירות ערך, ענת גואטה  / צילום: ענבל מרמרי
יו"ר רשות ניירות ערך, ענת גואטה / צילום: ענבל מרמרי

רשות ניירות ערך הישראלית חתמה היום עם מקבילתה במרכז הפיננסי הבינלאומי באבו דאבי - The Abu Dhabi Global Market Financial Services Regulatory Authority (ADGM FSRA) - על הסכם לשיתוף פעולה בתחום החדשנות ובתחום הפינטק.

בנוסף לקביעת מסגרת לחילופי ידע, ההסכם מאפשר גישה לשווקים ולהשקעות עבור יזמים וסטארט-אפים מישראל ומאיחוד האמירויות. עם החתימה על ההסכם, רשות ניירות ערך וה-ADGM FSRA יפעלו לקידום יוזמות שעניינן צמיחה כלכלית בשירותים פיננסיים, על ידי אימוץ טכנולוגיות חדשניות וחיזוק תעשיית הפינטק.

ההסכם יאפשר שיתוף מידע ביחס למגמות, שירותים ומוצרים, וכן יקל על פיתוח משותף של יוזמות, חדשנות ופינטק על ידי רשות ניירות ערך וה-ADGM FSRA. בנוסף, שתי הרשויות ישתפו ידע מקצועי, ויאיצו תוכניות לפיתוח טכנולוגיות רלוונטיות, כמו תשלומים דיגיטליים ובלוקצ'יין, המהווים אלמנטים בסיסיים לצמיחת תחום הפינטק.

בנוסף, ההסכם מאפשר לחברות סטארט-אפ לקבל ליווי ייעודי על ידי כל אחת מהרשויות.

שני הרגולטורים מתחייבים לבחון שיתופי פעולה בפרויקטים המיועדים לחברות וליזמים משני השווקים, העוסקים בפעילות טכנולוגית וחדשנות בתחומים מגוונים כמו בינה מלאכותית, אנרגיה סולארית, חדשנות רכב, ערים חכמות, ניצול מים, חקלאות מדברית, סייבר וטכנולוגיות חדשניות נוספות.

יו"ר רשות ניירות ערך, ענת גואטה, אמרה כי "ישראל, כאומת הסטארט-אפ, שואפת באופן טבעי לאפשר את התשתית הרגולטורית וליצור סביבה תומכת בפיתוח חדשנות טכנולוגית פיננסית עבור חברות שייסדו והצמיחו כאן את פעילותן. הטמעת החדשנות הפיננסית בשוק ההון היא יעד אסטרטגי עבורנו, מתוך הבנת תרומתה והערך שהיא מייצרת לציבור המשקיעים ולפיתוח שוק ההון. ההסכם עם ה-ADGM FSRA מהווה אבן דרך נוספת לשיתוף הפעולה הפורה שלנו. בנוסף, ההסכם צפוי להעניק לרשות ולחברות ישראליות רבות פרספקטיבה בינלאומית רחבה על המגמות העדכניות וכל הזדמנויות שיתמכו בפינטק ובחדשנות שצומחת בישראל ובעולם".

מנכ"ל ה-ADGM FSRA, ריצ'רד טנג, אמר: "אנו נרגשים לקראת הסכם שיתוף הפעולה בתחום החדשנות והפינטק עם רשות ניירות ערך הישראלית, בהמשך לחתימה על 'הסכמי אברהם'. מהמגעים עם רשות ניירות ערך, ברור כי שתי הרשויות מעריכות את שיתוף הפעולה והתמיכה ההדדית. אני מצפה לעבוד לצד שותפינו, לתמוך בשיתוף הפעולה האזורי על מנת ליצור חיבור ולענות על הצרכים של בעלי העניין ועל דרישות סביבת הפינטק המתפתחת במהירות".