החברות הסלולריות יוכלו לשתף פעולה בפריפריה לטובת שיפור הכיסוי

משרד התקשורת יתיר לחברות לחלוק ביניהן 120 אתרי סלולר בפריפריה כדי שיוכלו לספק כיסוי משלים ביניהן

יועז הנדל / צילום: אייל מרגולין
יועז הנדל / צילום: אייל מרגולין

משרד התקשורת יאפשר לחברות הסלולריות להיעזר אחת ברעותה לטובת שיפור הכיסוי הסלולרי. המטרה היא לאפשר לחברות שיש להן "חורים" ברשת לרכוש שימוש ברשתות מתחרות. מדובר על שיפור הכיסוי באזורי פריפריה בלבד, והגבלת כמות האתרים ל-120.

במקביל ידרוש המשרד מהחברות להרחיב את היקף המחויבות בפריסת רשתות דור רביעי מ-75% ל-95% כיסוי. ההחלטה במשרדת התקשורת התקבלה בעקבות בקשה שהגישו חברות הסלולר.

אחת הבעיות הקשות של החברות הסלולריות היא הקמת אתרים סלולריים בין אם מדובר בבעיות מצד רשויות מקומיות ובין אם מדובר במקרים שבהם נעשית פגיעה מכוונת באתרים.

התוצאה היא שראשי רשויות פוגעים בשירותים לתושבים כתוצאה מאי הקמת אתרים ולבעיות כיסוי קשות באזורים רבים שלא תמיד משתלם כלכלית לפרוס שם אתר סלולרי.

שר התקשורת, יועז הנדל אמר כי "מצב תשתיות התקשורת בישראל בעשור האחרון דרש טיפול מידי. עכשיו זמן התיקון. תושבי הערבה, הגליל, הנגב והגולן, זכאים לקליטה מצויינת בסלולר, כמו בכל מקום במרכז".

מנכ"לית משרד התקשורת לירן אבישר בן חורין מסרה כי "תכלית המהלך היא להרחיב את רמת הכיסוי הכוללת של כל רשתות הסלולר, במסגרת זו החברות יחויבו להרחיב את פרישת רשת הדור ה-4 בישובים, נתיבי תחבורה, מנהרות, ובשטחים פתוחים כגון אזורי טיולים, יחד עם מתן אפשרות לפרישה נקודתית בעזרת מפעיל אחר באופן שיתמרץ את החברות לפרישה נרחבת ומהירה".