קשת 12 | בלעדי

קשת מקימה יחד עם קוויז אתר תוכן בינלאומי לסיקור עולם הטלוויזיה

לגלובס נודע כי מאקו, בשותפות עם חברת הטכנולוגיה קוויז, הקימו אתר תוכן בינלאומי לסיקור עולם הטלוויזיה בשם tv-bee.com • התכנים באתר יכללו ביקורות והמלצות צפייה על סדרות זרות וכן המלצות וסאטירה על תוכניות מישראל, והם יתורגמו לשפות כמו אנגלית, ספרדית ואיטלקית

אורי רוזן, מנכ"ל מאקו / צילום: איל יצהר
אורי רוזן, מנכ"ל מאקו / צילום: איל יצהר

קבוצת קשת משתמשת באתר מאקו כדי להיכנס לאפיקי רווח נוספים: לגלובס נודע כי מאקו, בשותפות עם חברת הטכנולוגיה קוויז, הקימו אתר תוכן בינלאומי לסיקור עולם הטלוויזיה הנושא את השם tv-bee.com.

האתר מבוסס על תכני האתר הישראלי tvbee.co.il שהשיקה מאקו לפני שלוש שנים. התכנים באתר הישראלי כוללים סיקור, ביקורות והמלצות צפייה על עולם הסדרות הזרות וכן המלצות וסאטירה על תוכניות הטלוויזיה בישראל, המשודרות בכל פלטפורמות הצפייה הזמינות בארץ. 

התכנים הללו "נארזים" על-ידי מאקו לשפות כמו אנגלית, ספרדית, איטלקית וכדומה, והפצת התוכן וקידומו נשענת על הטכנולוגיות של קוויז. מדובר בשותפות שווה, שבה כל צד מביא את היכולות שלו: מאקו מביא את יכולות התוכן והשיווק, וקוויז את הטכנולוגיה.

הבסיס הכלכלי של האתר אמור לבוא מפרסום, ומאחר ומדובר באתר הפונה לשוק הבינלאומי. פוטנציאל הנחשפים עומד על מיליוני אנשים שניתן להגיש להם פרסום - אם ייחשפו לאתר.

מאקו היא הזרוע הדיגיטלית של קבוצת קשת בכל הקשור לעולם התרבות והבידור. האתר אומנם מפרסם גם חדשות, אולם על הפקת התוכן החדשותי של הקבוצה מופקד אתר N12 שהושק לפני כשנה.

קוויז, שבבעלות אורי מנדי, אור כצנלסון ודניאל טוני, היא חברה שמפתחת טכנולוגיות לניהול תוכן ומדיה בשוק הבינלאומי ומנהלת בעצמה אתרי תוכן. באתרים השונים שלה גולשים באופן קבוע כ-60 מיליון גולשים מרחבי העולם, ובדוח ניתוח נתונים האחרון של סימילר דורגה החברה כאחת מ-10 המוצאים לאור הצומחים בארה"ב.

מימין: אורי רוזן והשותפים בקוויז / צילום: אור הגר
 מימין: אורי רוזן והשותפים בקוויז / צילום: אור הגר

האתר המשותף הושק בגרסת בטא בספטמבר האחרון, ובחברה מדווחים כי מאז ההשקה נחשפו אליו כבר למעלה ממיליון קוראים. על הקמת האתר הופקדה קרן ליבסקי, עורכת המשנה של מאקו, ותחת ניהולה יתרחב האתר בחודשים הקרובים מבחינת כמות התכנים והשפות, כשלאנגלית והספרדית יצטרפו גם איטלקית, גרמנית, פורטוגזית וצרפתית.

למעשה כקבוצה, קשת מבצעת כעת בתחום התוכן הדיגיטלי מהלך דומה לזה שביצעה עם התוכן הטלוויזיוני, כשהיא מנסה לפרוץ את מגבלות השוק הישראלי הקטן ולהשתמש ביכולותיה כדי לפעול בשוק הבינלאומי שבו הקהל הפוטנציאלי גדול בהרבה.

ההבדל המשמעותי הוא שבעוד שיצירת תוכן טלוויזיוני דורש השקעה כספית גדולה ופרקי זמן ארוכים - תכנים לאתר אפשר לייצר בקלות יחסית, והתהליך איננו מעמיס הוצאות נוספות רבות. באמצעות טכנולוגיה מתאימה ניתן להפיץ את התוכן במהירות.

לדברי אורי רוזן, מנכ"ל מאקו, "לאחר הדוגמה המוצלחת של הפעילות הבינלאומית של קשת, גם במאקו שאפו להתרחב לפעילות בינלאומית: האתר החדש הוא צעד ראשון בכיוון, ואנחנו שמחים לצאת לדרך הזו עם קוויז, שכבר עושים את זה בהצלחה יוצאת דופן ברחבי העולם, עם עשרות מיליוני גולשים ומקצוענות חסרת פשרות בכל פרט ופרט של העשייה".