לאחר שמונה חודשים ללא פעילות: מועצת התאגיד חוזרת לפעול

מוקדם יותר השבוע אישרה ועדת גילאור שבעה חברי מועצה חדשים למועצת תאגיד השידור הציבורי, והיום הם מונו ע"י שר התקשורת באופן רשמי • עד סוף החודש יידרשו לאשר את תקציב 2021 של התאגיד

באיחור אלגנטי, ולאחר שמונה חודשים ללא פעילות, חוזרת מועצת תאגיד השידור הציבורי לפעול. לפני ימים ספורים אישרה ועדת גילאור שבעה חברי מועצה חדשים, והיום מינה אותם שר התקשורת באופן רשמי.

לאישור הוועדה אמנם הוגשו 8 מועמדים, אך בשלב זה טרם אושר מינויה של דורית ענבר. למרות העיכוב במינויה של ענבר, שבעה חברי מועצה מהווים קוורום, ולכן המועצה תוכל להתחיל לפעול באופן מיידי. גיל עומר, ששימש כיו"ר המועצה הקודם, יכהן כיו"ר המועצה הנכנסת.

המשימה הראשונה בה יידרשו חברי המועצה  -ומהר - היא אישור תקציב 2021 של התאגיד. על פי חוק, התקציב אמור לקבל את אישור המועצה עד סוף נובמבר, מה שאומר שלחברי המועצה החדשים לא יהיה זמן רב לצלול לעומק הדברים.

מאחר וכהונתם של רוב חברי המועצה באה לקיצה, מתחילת חודש יוני פועל תאגיד השידור הציבורי, המפקח על כ-780 מיליון שקל המוקצים על פי חוק לתאגיד, ללא מועצה מכהנת. באמצע חודש יוני אישר שר התקשורת הנכנס יועז הנדל את המלצת ועדת האיתור לחברי מועצה חדשה, שכללה מתוך המועצה הקודמת את גיל עומר; דלית שטאובר; דוד אלכסנדר; חמיס אבולעפיה ואהובה פיינמסר. אליהם אמורים להצטרף כחברים חדשים מנחם בן ששון, דורית ענבר ומיכל רפאלי כדורי.

מאחר שוועדת האיתור החליטה שלא להאריך את כהונתם של אורלי גרטי סרוסי, אורית מסילתי, אורנה דויטש ושלומי שטיין, יש צורך לאתר ארבעה חברי מועצה חדשים על מנת להשלים את מספר חברי הוועדה ל-12 הדרושים.