יבמ מפטרת עשרות עובדים במערך המכירות בישראל

הפיטורים הם חלק מהמלך גלובלי, שצפוי להסתיים בפיצול החברה לשתיים והקמת חברה חדשה שתתמקד במחשוב ענן ובינה מלאכותית

דניאל מלכה, מנכ"ל IBM ישראל / צילום: מירי דוידוביץ'
דניאל מלכה, מנכ"ל IBM ישראל / צילום: מירי דוידוביץ'

יבמ מפטרת עשרות עובדים בחטיבת המכירות שלה. זאת כחצי שנה לאחר שפיטרה עשרות עובדים במרכז הפיתוח של החברה בתל אביב, כחלק מארגון מחדש של מוצרי החברה בתחום האחסון. גם הפעם מדובר במהלך גלובלי במסגרתו תפטר החברה אלפי עובדים ברחבי העולם.

באוקטובר האחרון הודיעה יבמ על מהלך של פיצול החברה לשתיים. על פי התוכנית, יבמ תתמקד במחשוב ענן ובבינה מלאכותית - שניים מהתחומים הצומחים ביותר בעולם הטכנולוגיה כיום. החברה החדשה שתצא מתוך יבמ תתמקד בשירותים הטכנולוגיים. למעשה יבמ מוציאה מתוכה את חטיבת השירותים הטכנולוגיים לחברה נפרדת, כדי שהיא עצמה תוכל להתמקד בענן וב-AI.

המגמה של מעבר מתשתיות מחשוב מקומיות - שהוא גם אחד מתחומי הליבה של יבמ - לענן, התגברה מאוד בשל מגפת הקורונה, והמעבר לשירותים מרחוק ועבודה מהבית. ככל הנראה ביבמ, שמחזיקה צוותי מכירות ייעודיים לתשתיות מחשב, מבצעים התאמות לפיצול הצפוי ולהתמקדות בענן.

בעת מהלך הפיטורים הקודם הסביר החברה כי הוא בוצע במסגרת שינויים והתאמות בפורטפוליו המוצרים של חטיבת האחסון, פתחה וסגרה מחלקות וניידה עובדים בין מעבדות.

מטעם החברה נמסר כי "חברת יבמ מקבלת את החלטות ניהול משאבי האנוש שלה באופן שתומך בלקוחותיה במעבר שלהם לאימוץ פלטפורמות ענן היברידיות פתוחות ויכולות בינה מלאכותית, ואנו משקיעים מחדש בפעילות עסקית זו. אנו ממשיכים לבצע השקעות משמעותיות בהדרכה ופיתוח מיומנויות בקרב עובדי יבמ כדי לתת מענה טוב יותר לצרכי הלקוחות שלנו".