קיבלו את החיסון? הנדל"ן והבנקים מציגים זינוק של 30% מסוף ספטמבר

שינוי מגמה? סקטור הנדל"ן והבנקים בשוק המקומי מציגים התאוששות מרשימה בשבועות האחרונים • כלכלני הראל פיננסים מעריכים כי בשוק הישראלי נוצרה הזדמנות בסקטורים הללו, ומתמידים בחברות הטכנולוגיה והתוכנה הישראליות • לגבי מצב המשק בקרדיט סוויס מעריכים: "ישראל תחזור לפעילות שגרתית, ללא מגבלות, אך ורק במחצית השנה של שנת 2021"

הריבית הנמוכה ומדיניות בנק ישראל והבנקים המרכזיים בעולם, לצד הציפייה לחיסון מנגיף הקורונה בקרוב, תומכים בשוקי המניות בעולם ובשוק המקומי, וסקטור הנדל"ן והבנקים בת"א בולט לחיובי בשבועות האחרונים. עולה השאלה אם מדובר בשינוי מגמה לקראת שעת מבחן של השווקים.

מדד מניות הנדל"ן המניב למשל בבורסה בתל אביב השלים מהלך עליות של יותר מ-30% מה-24 בספטמבר, מנייתה של קבוצת אלוני חץ זינקה ב-34% בתקופה זו, ומדד הבנקים טיפס בכ-25% בהתאם. בולטות במסחר היום מניות הקניונים מליסרון  ועזריאלי  על רקע ההחלטה על פיילוט לפתיחת הקניונים והשלמת מתווה החזרה ללימודים.

כלכלני הראל פיננסים מעריכים כי בשוק הישראלי נוצרה הזדמנות בסקטורים כדוגמת בנקים, ביטוח ונדל"ן, שמתומחרים בחסר ובמקרים מסוימים נפגעו באופן לא מידתי. "ראינו זאת בשבוע האחרון כשלאומי ופועלים הפתיעו בהפרשות נמוכות מהצפוי והקפיצו את כל הסקטור. בנדל"ן ראינו זאת בעסקאות בגב ים ובהצעת הרכש לסלע נדל"ן. יש הגיון בחשיפה לאפיקים אלה בעיתוי הנוכחי. בסקטור הטכנולוגיה אנו מזהים הזדמנות במניות ישראליות בתחומי התוכנה הנסחרות בת"א ובארה"ב", כתבו בהראל. "יש להתמקד בסקטורים שצפויים להמשיך לצמוח גם אחרי הקורונה, כמו חברות הטכנולוגיה והתוכנה הישראלית, הציוד הרפואי (כי ביידן עוד צפוי להשקיע משאבים גדולים בתחום) ובחירה סלקטיבית של "מניות כלכלה ירוקה".

במיטב דש כותבים כי "אם הפשרת המשכנתאות המוקפאות תעבור חלק יחסית, הביקוש לדירות, שכבר התחיל להתגבר בחודשים האחרונים, עשוי לתמוך בצריכה נלוות לרכישת דירות ובגידול בהשקעות בנדל"ן למגורים. 

בנוגע לתמונה עדכנית לגבי מצב המשק המקומי, כלכלני קרדיט סוויס קובעים בסקירה שהופצה היום כי הנחת הייסוד היא שהמשק הישראלי יחזור לפעילות שגרתית, ללא מגבלות, אך ורק במחצית השנה של שנת 2021, דהיינו אחרי חודש יוני 2021. הם מציינים כי בנק ישראל בנה אמנם בתחזית האחרונה מסוף חודש אוקטובר, שני תרחישי צמיחה מרכזיים אשר תלויים בהטלת מגבלות עתידיות נוספות כתוצאה מהתפשטות נגיף הקורונה. בתרחיש המתון יותר, הציפיה כי התמ"ג הריאלי יתכווץ ב-5.0% בשנת 2020 ויגדל ב-6.5% ב-2021. בתרחיש החלופי והחמור יותר, התמ"ג הריאלי יתכווץ ב-6.5% בשנת 2020 ויתאושש בשיעור של 1.0% בלבד ב-2021.