עובדי אלישרא יוצאים למאבק נגד העברתה לחטיבת המודיעין של אלביט

באסיפה שכינס יו"ר הוועדים של אלישרא, גיא קרואני, הוא דיווח כי הוועד בגיבוי ההסתדרות מתכוננים למאבק נגד השינויים, מחשש כי אלה יפגעו בעובדי החברה • כהן העלה גם חששות כי במסגרת הרה-ארגון יפגעו זכויות עובדים, אף כי הוא לא העלה את הסוגיה של פיטורי צמצום

מתחם אלביט מערכות בנתניה / צילום: בר אל
מתחם אלביט מערכות בנתניה / צילום: בר אל

עובדי חברת אלישרא מערכות מבית אלביט יוצאים למאבק נגד התוכנית לרה-ארגון בחברה ולהעברתה של אלישרא לחטיבת המודיעין של אלביט. באסיפה שכינס יו"ר הוועדים גיא קרואני הוא דיווח כי הוועד בגיבוי ההסתדרות מתכוננים למאבק נגד השינויים, מחשש כי אלה יפגעו בעובדי החברה. בוועד מאוגדים 800 עובדים, ולפי קרואני החשש הוא כי במסגרת הרה-ארגון יפגעו זכויות עובדים, אף כי הוא לא העלה את הסוגיה של פיטורי צמצום.

ועד העובדים זומן לפגישה מחר עם ההנהלה, ולדברי קרואני הדרישה החד משמעית תהיה להאריך את ההסכם הקיבוצי. ההסכם נחתם עוד ב-2015 ונחשב ארוך במיוחד עד 2027, ובו ביטול פערים בין עובדים חדשים ו-ותיקים והבטחת מענקי פרישה מוגדלים למי שפורשים פרישה מוקדמת.

באסיפה טען קרואני כי כל המידע אודות השינויים הצפויים הגיעו לידיעתם רק מהפרסומים בתקשורת, ללא ידוע מראש שלהם וללא היוועצות עימם. עוד אמר כי מנהלים באלביט ובאלישרא פרסמו הודעות סותרות אודות השינויים מה שמעורר עוד יותר את אי האמון של העובדים. "אני בטוח שהם יסתירו מאיתנו מידע אני לא סומך עליהם. איך הם רוצים למנות שני מנכ"לים על אותו גוף? נצא למאבק עיקש לשמירה על הבית, לא ניתן לבצע צעדים חד צדדיים, הם רוצים לפרק את אלישרא, ואם ההנהלה לא תחשוף את כל הפרטים מאחורי המהלך, שקיפות מלאה, נצא למלחמה. הם רוצים לבלוע את אלישרא לחטיבת המודיעין ואנחנו לא ניתן להם את זה. בנינו מוניטין במשך חמישים שנה, לא ניתן להם להרוס את זה".

על המהלכים באלביט דווח ביום ראשון, לפיהם החברה תעבור ממבנה של חמש חטיבות לארבע, ובמסגרת זו שילוב של חברת אל-אופ העוסקת במכשור אלקטרו אופטי ואלישרא, שעיסוקה בלוחמה אלקטרונית (מודיעין אותות). העובדים התנגדו מראש לאיחוד מלא ועל כן בהנהלת החברה הודיעו ביום ראשון כי אין מדובר באיחוד אלא המשך פעילות עצמאי של כל אחת מהחברות, לרבות מנכ"ל נפרד, תחת ניהול חטיבתי שכן מדובר בחברות העוסקות בתחומים נפרדים אך נושקים - מודיעין. אלעד אהרונסון שהיה מנכ"ל אל-אופ הודיע על פרישה, ולפי גורמים באלביט, עזיבתו זירזה את השינוי המבני.