הפניקס מציגה: רבעון שלישי חזק והמשך המגמה החיובית לתוך רבעון הרביעי

הקבוצה סיימה את הרבעון עם זינוק של 270% ברווח הכולל, שהסתכם בכ-323 מיליון שקל• הגאות בשוקי ההון הובילה לנסיקה בהכנסות החברה משוק ההון

קבוצת הביטוח הפניקס שבשליטת קרנות ההשקעה הזרות סנטרברידג' וגלטין פוינט מסמנת את הדרך ליתר קבוצות הביטוח הגדולות עם זינוק של 270% ברווח הכולל, שהסתכם בכ-323 מיליון שקל. זאת הודות לגאות בשוקי ההון, שהובילה לנסיקה בהכנסות החברה משוק ההון.

הגאות בשוקי ההון הובילה את הפניקס  למחוק את הפסדי הנוסטרו מהרבעון הראשון השנה, כשלאחר הפסד של 835 מיליון שקל לפני מס בדוחות לרבעון הראשון, בשני הרבעונים שלאחר מכן גדל תיק הנוסטרו של הקבוצה בסך של 1.34 מיליארד שקל והוכר רווח לפני מס של 505 מיליון שקל.

עוד נציין כי מתחילת שנה הפניקס עדיין מציגה קיטון ברווח, בשל הגל הראשון של משבר הקורונה והמפולות בשווקי ההון בארץ ובעולם שנרשמו אז. כך, בתשעת החודשים הראשונים של השנה רשמה הפניקס רווח כולל של 494.1 מיליון שקל, קיטון של כ-28% ביחס לתקופה המקבילה ב-2019.

אגב, הפניקס, כמו מתחרותיה, ממשיכות ליהנות מהגאות בשווקים בתקופה שלאחר תום הרבעון השלישי, במה שנראה שמסמן שאלא אם דצמבר ישנה כיוון בחדות אזי הרבעון האחרון השנה גם יטיב עמן. כך, מתום הרבעון השלישי ועד לימים אלה גדל תיק הנוסטרו של הפניקס בכ-350 מיליון שקל.

הפניקס, שבניהולו של אייל בן סימון ושמנהלת נכסים בשווי של 218 מיליארד שקל, כשהיקף הפרמיות ודמי הגמולים שגבתה החברה מתחילת שנה הסתכם בכ-12.75 מיליארד שקל.

עוד עולה מהדוחות כי בית ההשקעות אקסלנס רשם מתחילת השנה גידול בהכנסות מ-305 מיליון שקל בתשעת החודשים הראשונים ב-2019 ל-322 מיליון שקל בתשעת החודשים הראשונים השנה. הרווח מבית ההשקעות הרוויח 121 מיליון שקל לפני מס, לעומת רווח של 129 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד. ביחס לרווח נציין כי בתקופה המקבילה רשמה החברה רווח בסך של כ-29 מיליון שקל "משערוך השקעה בחברה מוחזקת שאוחדה לראשונה בשל העלייה לשליטה", כך שהשנה בית ההשקעות רושם גידול בהכנסות וברווח "האמיתי". להפניקס עוד מנוע הכנסות ורווחים מהותי - סוכנויות הביטוח שבבעלותה, ושהניבו לה מתחילת השנה רווח של 122 מיליון שקל, לעומת 126 מיליון שקל בתקופה המקבילה ב-2019.

הפניקס כבר ביצעה כרבע מתוכנית הרכישות העצמיות שלה, שאמורות להסתכם בעד 100 מיליון שקל. הפניקס מגלה בדוחות כי "יש ירידה בשכיחות התביעות בתחום הבריאות בשל הגבלות בפעילות עקב התפרצות נגיף הקורונה" כשירידה דומה קרתה גם בתחום ביטוחי הרכב. בחברה צופים בנוסף "גידול בכמות התביעות כנגד דירקטורים ונושאי משרה" וזאת לצד קשיים בגבייה מבתי עסק, ואף חדלויות פירעון, כשבחברה צופים כי חברות ביטוח המשנה, שאליהן מוצא חלק ניכר מהסיכון של חברות הביטוח המקומיות, "עשויות לספוג הפסדים כבדים כתוצאה מהאירוע בעולם". ככל שזה יקרה זה עלול להשפיע לרעה על מחירי הביטוח בישראל בעתיד.