בדרך לשבור את שיא כל הזמנים: הביטקוין מתקרב ל-20 אלף דולר

כמעט שלוש שנים אחרי שקבע שיא של כל הזמנים, מחירו של הביטקוין בבורסות הקריפטו הגיע הערב מעל ל-19,700 דולר - רמתו הגבוהה מאז דצמבר 2017 • ביטקוין קרוב לסיים את נובמבר עם עלייה חודשית של 40%

ביטקוין / קרדיט: שאטרסטוק
ביטקוין / קרדיט: שאטרסטוק

זה לקח כמעט שלוש שנים, והערב זה נראה בלתי נמנע: ביטקוין, המטבע המוביל של שוק הקריפטו, צפוי לשבור את שיא כל הזמנים שלו, כשמחירו מתקרב ל-20 אלף דולר. לפי נתוני אתר CoinMarketCap בשעה 17:00 היום, אחרי עלייה של יותר מ-8% ביממה, הגיע מחיר הביטקוין בבורסות הקריפטו עד לרמה ממוצעת של 19,735 דולר - רמתו הגבוהה ביותר מאז דצמבר 2017. ברמה זו, רחוק הביטקוין פחות מ-2% משבירת שיא כל הזמנים, 20,089 דולר, שאותו קבע ב-17 בדצמבר 2017.

ביטקוין קרוב כעת לסיים את נובמבר עם עלייה חודשית של 40%. המחיר של 19,700 דולר שבו הוא נסחר כעת, משקף לביטקוין שווי שוק של כ-365 מיליארד דולר - שיא של כל הזמנים מבחינת שווי שוק, לפי נתוני CoinMarketCap. מתחילת השנה עלה שער הביטקוין (BTC) בכ-160%.

נזכיר כי השבוע שעבר היה סוער למדי עבור הביטקוין: ביום רביעי האחרון הגיע מחיר הביטקוין עד לרמה של כ-19,350 דולר - מרחק נגיעה משיא של כל הזמנים שלו. ואולם למחרת, ביום חמישי, נחתך מחירו של מטבע הקריפטו בכ-3,000 דולר. בסוף השבוע האחרון נרשמה התאוששות במחיר המטבע - ומאז יום חמישי הוא זינק בכ-20%.

שגיא בקשי, מנכ"ל חברת Coinmama הישראלית, שמספקת שירותי קנייה ומכירה של מטבעות קריפטו, אינו מופתע מהאפשרות שביטקוין ישבור הערב את שיא כל הזמנים שלו. לדבריו, "ביטקוין הוא הזהב החדש, והתנועה העולמית לעברו תימשך בקצב מסחרר. אף שהוא קיים מאז 2009, ביטקוין עדיין נחשב לרעיון חדש ולאחת ההמצאות החשובות של המאה ה-21. היצע המטבע נמוך וכך ימשיך להיות, כשביטקוין אחד לעולם יהיה שווה ביטקוין אחד ומעליו חסם של 21 מיליון מטבעות. מסתמן כי ביטקוין הוא המקלט הבטוח כשקיימת אי ודאות כלכלית בעקבות משבר הקורונה".

יובל רואש, מנכ"ל חברת Bits of Gold, המספקת שירותי קנייה ומכירה של מטבעות קריפטו בישראל, אומר כי "עליית הביטקוין מתרחשת בצורה דומה למחזוריות שאותה ניתן היה לראות ב-2013 וב-2017. גם שם, קצב ההנפקה של המטבעות נחתך בחצי, וזה הוביל לירידת היצע ועליית שערים בתקופה של השנה לאחר החצייה. עם זאת, התקופה הנוכחית שונה: גופים מוסדיים נכנסו לתחום, וחברות ענק כמו פייפאל ופייסבוק מביעות אמון - הראשונה בביטקוין עצמו כאמצעי תשלום, והשנייה בטכנולוגיה של ביטקוין, בלוקצ'יין. כשמצרפים את המגמה הזו לעובדה שהמערכות הרגולטוריות נערכו בשנים האחרונות ויצרו מסגרת חוקים המאפשרת להתנהל עם מטבעות דיגיטליים בצורה ברורה, מקבלים עולם שהוא ערוך יותר להכיל התפתחות כזו של המטבע, ואנו צופים כי 2021 תהיה שנה מעניינת מאוד בתחום".

אלי מיזרוח, מנכ"ל Silver Castle, בית השקעות לנכסים דיגיטליים, אמר לגלובס כי להערכת מחלקת המחקר של החברה, מחיר הביטקוין צפוי להמשיך לעלות בטווח הקצר והארוך. "בשבוע שעבר ראינו תיקון כלפי מטה, שמגיע בעיקר על רקע העובדה שמשקיעים מעוניינים לממש רווחים לאור העלייה החדה במחיר הביטקוין", אמר. "עם זאת, הסביבה הכלכלית המאתגרת ומצב הדולר הופכים את הביטקוין להשקעה מעניינת במיוחד בתקופה זו, בין אם למשקיעים שמעוניינים לגדר את תיק ההשקעות, או כאלה המחפשים לייצר תשואה עודפת על התיק. חשוב להזכיר שמדובר בהשקעה תנודתית, שכרוכה בסיכונים - ולכן חשוב מאוד לבחון היטב את ההשקעה ואת דרך הכניסה אליה, ולא להתפתות רק בגלל התשואות הגבוהות".