אחרי הביקורת על פיילוט הקניונים: הממשלה משנה את ההנחיות

קבינט הקורונה קבע כי התפוסה המרבית בקניון תשתנה מיחס של אדם ל-7 מ"ר לאדם ל-15 מ"ר

קונים בקניון איילון שנפתח בסוף השבוע / צילום: ראובן קסטרו, וואלה! News
קונים בקניון איילון שנפתח בסוף השבוע / צילום: ראובן קסטרו, וואלה! News

אחרי הביקורת החריפה, קבינט השרים לקורונה אישרה הערב במשאל טלפוני לתקן את מתווה פיילוט הקניונים. במסגרת התיקון שונו ההגדרות למספר הלקוחות המותר בחנות וליחס המותר בין שטח הקניון לכמות הלקוחות שיוכלו לשהות בו. כך, בנוגע לתפוסה המרבית המותרת בשטח הקניון, נקבע כי התפוסה תשתנה מיחס של אדם ל-7 מטרים רבועים, ליחס של אדם ל-15 מטרים רבועים.

בנוגע לשטח שבחנויות עצמן, ייקבע כי בנוסף לכלל החל בתקנות העיקריות (לפיו התפוסה תהיה לפי יחס של אדם ל-7 מ"ר ועד 10 אנשים), בחנויות "גדולות", שגודלן עולה על 150 מ"ר, התפוסה המירבית תהיה ביחס של אדם ל-15 מ"ר (וללא קביעת 'תקרה מספרית' על מספר השוהים).

לצד זאת, הובהר כי חישוב השטח לעניין התפוסה המותרת בקניון (בשטחים המשותפים) לא יכלול שטח של מקום ציבורי ועסקי שהפעלתו אסורה המצוי בתוך קניון (כגון, שטח של אולם קולנוע המצוי בקניון).

התיקון מתפרסם לאחר ביקורת חריפה על הפיילוט שיצא לדרך בשישי האחרון ב-15 קניונים, 6 של עזריאלי ומליסרון, ו-9 נוספים שנבחרו במסגרת הגרלה. במהלך שישי צויין גם יום הקניות הבלאק פריידי, ועל רק השילוב הזה תועדו עומסים חריגים מחוץ לחנויות שיצרו התקהלויות.