רה"מ נתניהו ושר החוץ אשכנזי נפגשו עם שר התיירות הבחרייני

השייח' זאיד בן ראשד אלזיאני, שר המסחר, התעשייה והתיירות של בחריין, נפגש עם רה"מ ושר התיירות, וציין כי הוא מצפה מאוד לטיפוח הקשרים בין המדינות בתחומים נרחבים • שר החוץ אשכנזי: "אנו מובילים שינויים ומביאים במו ידינו את השלום"

בנימין נתניהו / צילום: יניב נדב , דוברות הכנסת
בנימין נתניהו / צילום: יניב נדב , דוברות הכנסת

ראש הממשלה בנימין נתניהו נפגש הבוקר (ד') עם שר המסחר, התעשייה והתיירות של בחריין, השייח' זאיד בן ראשד אלזיאני, במשרד ראש הממשלה בירושלים. נתניהו אמר לאלזיאני כי הוא מודה על הסכמי אברהם ועל החיבור בין המדינות.

עוד ציין נתניהו כי הוא עוקב אחרי האישור לחיסונים בבריטניה. "גם אנחנו נקבל בקרוב. זה יקח עוד זמן להשלים את הפעולה באופן משמעותי", הוא אמר.

אלזיאני אמר כי הוא שמח על הקשרים וצופה לכסות על הזמן שאבד בקשרים בין המדינות וכי הוא מצפה מאוד לטיפוח הקשרים בין המדינות בתחומים נרחבים כמו בריאות, תרבות וכלכלה.

גם שר החוץ גבי אשכנזי נפגש הבוקר עם אלזיאני. בפגישה אמר אשכנזי כי מדובר בביקור רשמי שני של שר מבחריין וכי גודלה של המשלחת מסמלת את נירמול היחסים בין המדינות והרצון המשותף לקדם שינוי במזרח התיכון. לפי הודעת משרד החוץ, בראשית הפגישה שני השרים ישבו בארבע עיניים ולאחר מכן הצטרפו לפגישת עבודה עם צוותים מקצועיים.

בהצהרות המשותפות לתקשורת אמר אשכנזי: "אנו, שרי המדינות, מחוייבים לפעול במסירות ובמהירות להביא למימוש ההסכמים בהקדם האפשרי על מנת שתושבי מדינותינו יוכלו להינות במהרה מפירות השלום עליו חלמנו. את רוב שנותיי עשיתי בצבא ההגנה לישראל. מלוחם ועד רמטכ"ל. לחמתי בשדות קרב רבים, הובלתי מבצעים בעורף האויב ונאלצתי, בצער רב, לקבור חברים, מפקדים ופקודים. אך תמיד עשיתי זאת למען ביטחון ישראל ואזרחיה ולמען השלום שעוד יבוא. אני שמח וגאה, שבמשמרת שלי כשר החוץ של מדינת ישראל, אנו מובילים שינויים ומביאים במו ידינו את השלום.

"כל ביקור כזה הוא צעד נוסף לעבר עתיד טוב יותר לילדנו ולאזור כולו. כבר בתחילת הדרך הדגשנו, גם בבחריין וגם בישראל כי אנחנו רוצים יחסים של שלום חם, שאותו ירגיש כל אזרח בחרייני וכל אזרח ישראלי. והם יראו וירגישו את יתרונות השלום. גם במסחר, גם בהשקעות, גם בתיירות ובעיקר בהשפעה על איכות החיים של העמים שלנו.

"אני מתכנן להגיע בקרוב מאוד לביקור במנאמה כדי לחנוך את שגרירות ישראל בבחריין ולהמשיך את השיח הפורה שהתחלנו היום ולקדם אף יותר את היחסים בין המדינות והעמים שלנו".

בהמשך היום צפוי השר הבחרייני לקיים פגישת עבודה עם שרת התיירות אורית פרקש הכהן, במהלכה הם יחתמו על הסכם שיתוף פעולה בתחום התיירות. הפגישה תתקיים במלון וולדורף אסטוריה בירושלים.