בזמן שנחום ביתן נאבק על הרשת שייסד, בנו רוצה להקים מסעדות באמירויות

וגם התוכנית החדשה של ויזה לתמיכה בעסקים קטנים • השיחה

נחום ויוסי ביתן. למכור מזון כשר בדובאי / צילום: רמי זרנגר
נחום ויוסי ביתן. למכור מזון כשר בדובאי / צילום: רמי זרנגר

בזמן שאביו מנהל מלחמה על רשת יינות ביתן שייסד, יוסי ביתן רוצה חלק מהחגיגה של הישראלים בדובאי. לגלובס נודע כי ביתן הבן מבקר השבוע בדובאי כדי לבחון אפשרות להקים בה שותפויות בתחום המזון.

ביתן הבן, שכבר מחזיק באופן פרטי בשותפות באולם האירועים חצר נצר בישוב נצר סירני, מעוניין להקים באיחוד האמירויות מסעדה, חברת קייטרינג ומינימרקט יחד עם שותפו בעסקי האירועים - ספי אילוז. הכוונה היא הקמה של עסקים שימכרו מזון כשר לישראלים שמבקרים במדינה.

לשם כך ביתן נפגש עם נציגי חברת מנדרין גורמה (MANDARIN GOURMET) באמצעות המתווך יוסי יונה. מדובר בחברה שמחזיקה בעסקי הסעדה שונים בהם שירותי קייטרינג מסעדות של המבורגרים, פיצה, אוכל יווני, אוכל מצרי ואחרים, שפועלת גם עם חברות משלוחי אוכל דוגמת דליברו הבריטית.

בסביבת ביתן נטען כי הוא אמור לספק את הידע בחומרי הגלם ובכשרות תחת חברת אולם האירועים שבבעלותו, בעוד שהחברה עמה הוא מתקשר אמורה להשקיע כמיליון דולר לטובת פיתוח השותפות. החלוקה בין הצדדים בעסקה אינה ידועה ותחתיה אמורים לקום כאמור מסעדה, קייטרינג ומינימרקט.

בהמשך הקבוצה מתכננת להרחיב את הפעילות לסניף נוסף גם באבו דאבי. זו אינה הכניסה הראשונה של יוסי ביתן לעסקים בתחום המזון באופן פרטי. בסוף 2017 חשפנו בגלובס כי ביתן הבן רכש בתמורה ל-13 מיליון שקל 75% מאולם האירועים בנצר סירני, כאמור בשותפות עם אילוז (25%).

בזמנו שימש ביתן הבן כמשנה למנכ"ל קבוצת יינות ביתן, אביו, נחום, אולם מאז השניים הוזזו מתפקידם, וכיום הם אינם נושאי משרה בחברה. המשפחה גם החזיקה חברת קייטרינג - מועב שירותי מזון - אולם זו נקלע לקשיים במסגרת הקורונה וקרסה.

חדשות טובות

חברת ויזה והחל"צ קרן-שמש לעידוד יזמים צעירים, משיקות תוכנית שנתית לתמיכה בעסקים קטנים בישראל, במסגרתה תיערך סדרת הרצאות בזום שיתמקדו בפיתוח וצמיחה עסקית.

מצנח הזהב

גלית אבישי מונתה ליו"רית מכון התקנים, תפקיד שלא אויש על ידי יו"ר קבוע, מאז 2018. מינויה של אבישי, שתהיה האישה הראשונה בתפקיד, אושר על ידי ועדת גילאור למינוי בכירים. בעברה כיהנה אבישי כיו"רית מייסדת ומנכ"לית ארגון אמון הציבור ומנכ"לית המועצה הישראלית לצרכנות. 

אזור התעשייה: מי הישראלית שתקדם עסקים קטנים בטיקטוק

עסקים קטנים שמעוניינים לפרסם באמצעות טיקטוק, יוכלו לעשות זאת מעכשיו בעזרת החברה הישראלית AppsVillage. החברה הוקמה ומנוהלת על ידי מקס בלובנד ומספקת פתרונות SaaS (תוכנה כשירות) המאפשרים לעסקים קטנים ובינוניים ליצור ולנהל אפליקציה לטלפון הנייד.

בימים אלה הודיעה אפסווילאג' על חתימת הסכם עם אפליקציית קטעי הווידיאו הקצרים טיקטוק שבמסגרתו הפלטפורמה שלה לניהול קמפיינים, JARVIS, תשולב בפלטפורמת הפרסום של טיקטוק שהושקה לאחרונה. מדובר בפתרון שיאפשר ללקוחות אפסווילאג', העסקים הקטנים, לפרסם בטיקטוק בקלות וללא צורך בניסיון קודם, על פלטפורמה שנחשבת חזקה עם קהל יעד שמתאים לרבים מהם.

לפי נתונים שפרסמה החברה בדיווח שלה לבורסה האוסטרלית, לטיקטוק יש כיום מעל חצי מיליארד משתמשים ברחבי העולם ומעל 110 מיליון מהם בארה"ב. לדברי בלובנד, "זהו 'גיים צ'יינג'ר' אמיתי לעסקים קטנים ובינוניים המעוניינים להאיץ את העסק לקראת עונת החגים ושנת 2021". אפסווילאג' הונפקה באוסטרליה ב-2019 ונסחרת כיום בשווי של 9.5 מיליון דולר אוסטרלי.

שירי חביב-ולדהורן