לקראת השקת הקו לישראל: גולף אייר חתמה על הסכמים עם תע"א וטל תעופה

חברת התעופה הלאומית של בחריין, גולף אייר, חתמה עם התעשייה האווירית על הסכם למתן שירותי רציף (Line maintenance) • בתוך כך, החברה הבחריינית גם בחרה נציגות בישראל: טל תעופה

מטוס של גולף אייר / אילוסטרציה: שאטרסטוק
מטוס של גולף אייר / אילוסטרציה: שאטרסטוק

המשלחת של חברת התעופה הלאומית של בחריין, גולף אייר (Gulf Air), בראשות מנכ"ל החברה קפטן וואליד עבדול-חאמיד אל-אלאווי, לא נחה לקראת השקת קו התעופה המחבר בין ישראל ובחריין. החברה חתמה עם התעשייה האווירית על הסכם למתן שירותי רציף (Line maintenance).

במסגרת ההסכם תעניק חטיבת תעופה של התעשייה האווירית מענה טכני כולל למטוסיה החברה שצפויים לנחות בנמל התעופה בן-גוריון. השירות יכלול טיפול לאחר טיסה, אחזקה יומית, הכנה לטיסה (PreFlight) ותמיכה בתקלות חריגות. חטיבת התעופה, שקמה ב-2019, מספקת שירותי רציף לכ-75% מחברות התעופה שמגיעות לנמל התעופה בן-גוריון. מטוסי גולף אייר כבר נחתו בישראל במסגרת הבאת משלחות ובחודש ינואר הם צפויים לחנוך קו מסחרי בין תל אביב למנאמה בירת בחריין.

טיסת הבכורה של גולף אייר לתל אביב תתקיים בתאריך 7.1.21 והחברה תפעיל בקו לת"א שתי טיסות שבועיות.

בתוך כך גולף אייר בחרה נציגות בישראל: טל תעופה, המייצגת חברות תעופה ותיירות ברחבי העולם, היא שתייצג את גולף אייר לייצוגה בישראל (בכל הנוגע למכירת כרטיסים, התנהלות מול סיטונאים וסוכני נסיעות ועוד). כאמור, בחודש ינואר צפויה החברה להשיק קו נוסעים מתל אביב למנאמה בירת בחריין. מבחריין תוכל גולף אייר להציע טיסות המשך ליעדים אליהם היא טסה מבסיס הבית שלה בבירה.

גולף אייר נמצאת בבעלות ממשלתית (מאז 2007), החברה החלה את פעילותה ב-1950. צי המטוסים שלה מונה בשלב זה 35 מטוסים (ו-40 נוספים בהזמנה) והיא טסה ל-49 יעדים ב-27 מדינות. בסיס האם של גולף אייר נמצא בנמל התעופה בבירת בחריין, מנאמה. החברה מפעילה טיסות אזוריות ברחבי המפרץ הפרסי, תת היבשת ההודית ואירופה במטוסים צרי ורחבי גוף.