בורסות עולם | סיקור שוטף

התקווה לתמריצים והגעת החיסון לשוק דחפו את המדדים המובילים בוול סטריט לשיא כל הזמנים

הנאסד"ק, הדאו ג'ונס וה-S&P 500 עלו ב-0.9%-0.7 לשיא כל הזמנים • תוספת המשרות בארה"ב בנובמבר הגיעה מתחת לתחזיות; שיעור האבטלה הגיע ל-6.7% • התשואות על האג"ח האמריקאיות ל-10 שנים מטפסות • בית הנבחרים בארה"ב הסיר את צמח הקנאביס מרשימת החומרים המסוכנים

ניו יורק - וול סטריט / צילום: תמר מצפי
ניו יורק - וול סטריט / צילום: תמר מצפי

סקירת המסחר: דיווחים שוטפים, מגמות, מדדים, שערי מניות, אג"ח, מט"ח וסחורות והמלצות אנליסטים

 

23:00

יום המסחר האחרון לשבוע זה בוול סטריט ננעל בעליות על רקע התקווה להעברת חבילת תמריצים נוספת לכלכלה האמריקאית, ועל רקע הגעת החיסון לקורונה לשוק. הנאסד"ק, הדאו ג'ונס וה-S&P 500 עלו ב-0.9%-0.7 לשיא כל הזמנים. 

שברון וקטרפילר עלו ב-3.8% ו-4.6% בהתאמה ודחפו את הדאו ג'ונס. סקטור האנרגיה הוביל את העליות בקרב מניות ה-S&P 500. 

בסיכום שבועי, הדאו ג'ונס עלה ב-0.9%, מדד S&P 500 הוסיף 1.5% לערכו והנאסד"ק זינק ב-2%.

22:00

בית הנבחרים בארה"ב הסיר את צמח הקנאביס מרשימת החומרים המסוכנים. הצעת החוק תעבור כעת לאישור הסנאט, שמורכב מרוב רפובליקאי המתנגד ללגליזציה. מניות הקנאביס טילריי, קאנופי , אורורה, אפריה וקרונוס נסחרות במגמהמעורבת.

20:30

מדדי המניות S&P 500 ודאו ג'ונס מטפסים לשיא יומי ומדד הנאסד"ק עולה לשיא כל הזמנים על רקע התקווה לאספקת תמריצים לכלכלה האמריקאית ובציפייה להגעתם לשוק של החיסונים לנגיף הקורונה. 

נשיאת בית הנבחרים ננסי פלוסי ומנהיג הרוב בסנאט, מיטש מקונל, חידשו את הדיונים על תכנית תמריצים פיסקלית לכלכלה האמריקנית. פלוסי אמרה כי יש מומנטום להעברת חבילת התמריצים נוכח המגיפה.

החוזים על הזהב ננעלו ללא שינוי מהותי אך בסיכום שבועי רשמו עלייה של 3% לרמה של 1,839.5 דולר לאונקייה.

התשואות על האג"ח האמריקאיות ל-10 שנים מטפסות ונושקות ל-1%, בעקבות דבריו של נציג הפד פול אוונס כי אן בכוונת הבנק להעלות ריבית לפחות עד 2023.

18:45

בורסות אירופה ננעלו בטריטוריה הירוקה. הדאקס הגרמני עלה ב-0.36%, הקאק טיפס ב-0.6% והפוטסי הבריטי עלה ב-0.9% כשברקע חודשו הדיונים סביב הברקזיט.

ההזמנות ממפעלים בגרמניה עלו זה החודש השישי ברציפות באוקטובר, לפני הסגר השני. ההזמנות עלו ב-2.9% באוקטובר לאחר עליה של 1.1% בספטמבר, ומעל לתחזיות שצפו עלייה של 1.1% בלבד. מדובר בעלייה של 1.8% בהזמנות בהשוואה לאוקטובר אשתקד.

מנייתה של סינוורלד  צנחה ב-15% בהמשך להודעתה של וורנר ברוס אתמול כי תשיק במקביל בתי הקולנוע את כל 17 הסרטים ב-2021 גם ברשת HBO.

מודרנה  פרסמה נתונים נוספים מן הניסוי שלה, שהסתיים כאמור ב-94.5% יעילות. החברה הראתה כי החיסון גורם ליצור של נוגדנים ששורדים לפחות 3 חודשים, וביניהם גם נוגדנים מנטרלים, וכי יצור הנוגדנים מתרחש גם אצל מתחסנים מבוגרים. כמות הנוגדנים דעכה מעט עם הזמן, אך נותרה ברמה הנחשבת - על פי הידוע כיום על המחלה - כמספיקה להמשך הגענה על המתחסן.

16:30

המסחר בוול סטריט נפתח בטריטוריה הירוקה למרות האכזבה מדוח התעסוקה לחודש נובמבר שהצביע על תוספת משרות נמוכה מהצפוי. המדדים המובילים מטפסים בכ-0.2% כ"א לרמת השיא של כל הזמנים.

התשואות על איגרות חוב ל-10 שנים עולות לרמות הגבוהות ביותר מאז מרץ. התשואה על האג"ח ל-10 שנים מטפסת ב-0.04% לרמה של 0.94%.

אמזון , אפל , טסלה  ופייסבוק  נסחרות בטריטוריה האדומה. למונייד  הישראלית יורדת קלות לאחר זינוק של 20% אתמול במסחר.

15:30

שיעור האבטלה בארה"ב לחודש נובמבר הסתכם ב-6.7%, לעומת שיעור אבטלה של 6.9% באוקטובר ולעומת הצפי לשיעור אבטלה של 6.8%. עם זאת, תוספת המשרות בנובמבר היתה נמוכה מהצפי והסתכמה ב-245,000 משרות, לעומת הצפי לתוספת של 440,000 משרות.

בשעה זו החוזים העתידיים על המדדים המובילים בוול סטריט מאותתים על עליות בפתיחת המסחר. 

13:36

יציבות יחסית במסחר בבורסות אירופה, פוטסי עולה ב-0.87%, קאק מוסיף 0.4% לערכו ודאקס נסחר סביב רמת האפס. סטוקס 600 עולה ב-0.28%.

מניית פייזר יורדת ב-1.5% בבורסת פרנקפורט בשל דיווח החברה אמש על בעיות בשרשרת האספקה של החיסון שפיתחה החברה עם ביונטק. גם מניית ביונטק הושפעה מהדיווח ויורדת ב-2.3%.

אתר ה"פייננשייל טיימס" מדווח על מתחים חדשים במו"מ להסכם הברקזיט בין הצוותים הבריטיים ושל האיחוד האירופי. לפי הדיווח, הבריטים מאשימים את צרפת בהצבת דרישות חדשות ברגע האחרון, מה שמקטין את הסיכויים לסגירת הסכם בשבוע הקרוב.

מניית חברת הנפט הגז הבריטית טכניפ מזנקת ב-6% במדד סטוקס 600. מניית לאטור מוסיפה לרדת, ב-10% בשעה זו.

10:50

מגמה חיובית במסחר בבורסות אירופה, פוטסי מטפס ב-0.66%, קאק עולה ב-0.52% ודאקס מוסיף 0.05% לערכו.

סקטור המזון והשתייה במדד סטוקס 600 עולה ב-1.3%, סקטור הכימיקלים יורד בכ-0.3%.

מניית חברת ההשקעות לאטור מתרסקת במעל 12% לאחר שבעל השליטה בחברה הודיע כי ימכור 10 מיליון מניות. 

מניית יצרנית המטוסים הצרפתית דאסול אייויאיישן מזנקת ב-6.5%.

10:16

יום המסחר האחרון של השבוע נפתח במגמה מעורבת בבורסות אירופה, המדד הכלל-אירופי סטוקס 600 מוסיף כ-0.2%, דאקס נסחר קרוב לרמת האפס, פוטסי עולה ב-0.6% וקאק מוסיף 0.2% לערכו.

מניות הגז הטבעי והנפט מטפסות בכ-1.2% ואילו מגזר הבנקים משיל 0.3% מערכו.

בשוקי אסיה, מרבית המדדים ננעלו במגמה מעורבת -  ניקיי ירד ב-0.2% ומדד שנחאי נסחר בצד החיובי. הנג סנג בהונג קונג מוסיף 0.4% לערכו בשעה זו.

מניית SMIC נופלת ב-5.4% בהונג קונג לאחר שהפנטגון הודיע על צירופה לרשימה שחורה של חברות שנשלטות או בבעלות הצבא הסיני. מוקדם יותר המסחר במניית החברה אף הושעה.

בארה"ב, החוזים העתידיים על בורסות וול סטריט נסחרים במגמה חיובית לקראת פרסום נתוני המשרות במדינה בשעה 15:30.

08:02

המסחר בבורסות אסיה מתנהל במגמה מעורבת בשעה זו, הנג סנג בהונג קונג עולה ב-0.22%, מדד שנחאי נסחר סביב רמת האפס ואילו ניקיי ביפן יורד ב-0.17%.

הפנטגון הודיע אמש (ה') כי הוא מכניס לרשימה שחורה יצרניות שבבים וחברות נפט סיניות על קשריהן לצבא הסיני. משרד ההגנה האמריקאי ריכז רשימה של ארבעה חברות סיניות עיקריות שנשלטות בידי הצבא או בבעלותו. לטענת גורמים במשרד ההגנה, החברות האלו עוסקות באיסוף או העברת מידע עבור הצבא הסיני. בכירים בצבא סין הצהירו בעבר כי הצבא במדינה אינו עוסק בריגול או פעולות הקשורות לנושא.

מניית אחת החברות הסיניות, יצרני שבבי הסמיקונדקטור וחברת הנפט CNOOC, יורדת ב-2% בשעה זו. בבורסה בהונג קונג השעו את המסחר במניית חברת SMIC הסינית הרשומה במדד בשל הוספתה לרשימה השחורה של הפנטגון. לפני ההשעייה, המניה ירדה ביותר מ-2%.

מניית ענקית הסחר האינטרנטי JD.com קופצת ב-3% לאחר שהחברה הודיעה כי היא מתכננת להנפיק את זרוע הלוגיסטיקה שלה בשווי של עד 3 מיליארד דולר.

אמש בוול סטריט, יום של עליות קלות ננעל סביב רמות הפתיחה בצל ההודעה של פייזר על קשיי אספקת החיסון לקורונה - מה שמחק את העליות של מדד S&P 500 בשעה האחרונה למסחר. לפי דיווח של ה"דאו ג'ונס", חברת התרופות הודיעה על בעיות בשרשרת האספקה של החיסון לנגיף.

מניות חברות בתי הקולנוע האמריקאיות נפלו אתמול בעקבות ההודעה של וורנר ברוס מקבוצת AT&T כי כל 17 הסרטים החדשים שמתוכננים לצאת ב-2021 יושקו במקביל לאולמות הקולנוע גם ברשת HBO Max.