המשך הסערה ביינות ביתן: ביתן במכתב פיטורים לשלמה רודב

לגלובס נודע כי נחום ביתן הוציא מכתב להנהלת יינות ביתן במסגרתו הוא מפטר את רודב וחסם אותו מהגישה למחשבים בחברה

שלמה רודב / צילום: תמר מצפי
שלמה רודב / צילום: תמר מצפי

נחום ביתן במלחמה עם שלמה רודב, יו"ר הקבוצה שמינה. לגלובס נודע כי ביתן הוציא מכתב להנהלת החברה במסגרתו הוא מפטר את רודב וחסם אותו מהמחשבים מהמחשבים בחברה. זאת לאחר שרודב הוביל מגעים למכירת נתח ממנה. לפי שעה לא ברור אם יש לביתן יכולת משפטית להשלים צעד כזה. בכל אופן, בהודעה שנשלחה למנהלים של החברה הבוקר (ו') כתב ביתן כי "פיטר את רודב" וכי הוא "מבקש לא לפנות אליו".

ככל הידוע, נחום ביתן ביצע את הצעד הזה לאחר שרודב חסם את הגישה של יוסי ביתן למחשבי חברת יינות ביתן.

מוקדם יותר החודש דיווחנו כי נחום ביתן על סף להיפרד מהשליטה באימפריית קמעונאות המזון שהקים, או ליתר דיוק במה שנותר ממנה. אחרי שנפרד מעשרות סניפים שנמכרו למתחרות שלו, ויתר על כיסא המנכ"ל וכיסא היו"ר בלחץ הבנקים, נפרד מהתואר רשת הקמעונאות השנייה בגודלה במחזור שלה וכן ויתר על המעורבות שלו בחברה - ביתן עומד לאבד גם השליטה בהחזקה של החברה שייסד.

העסקה שניצבת כעת על הפרק שגיבש יו"ר הקבוצה, רודב, היא עם קבוצת משקיעים בהובלת קבוצת הביטוח והפיננסים הפניקס, אשר חתמה על מזכר הבנות עם קבוצת הקמעונאות יינות ביתן-מגה לרכישה של 45% ממניותיה תמורת 400 מיליון שקל. ככל שתושלם עסקה, הפניקס צפויה להזרים סכום של כ-200 מיליון שקל תמורת 20% מהמניות, כשיתרת המניות תתחלק בין קרן כלירמרק, ארקין השקעות וברק קפיטל. את הקבוצה מוביל צביקה מנס, מנכ"ל ברק קפיטל חיתום.

לפי שעה עדיין מדובר במזכר הבנות לא מחייב, שמעניק לקבוצה בלעדיות לבדוק את העסקה ולבצע בדיקת נאותות. העסקה משקפת לחברה שווי של כ-890 מיליון שקל אחרי הכסף.