בלחץ המפרסמים: קשת חזרה בה מכוונתה לשדר רק ברייקים של זהב בגמר "הזמר במסכה"

לאחר שרשת 13 הודיעה כי תשדר הערב רק ברייקים של זהב בהשקת "האח הגדול", בקשת 12 הודיעו כי יעשו זאת גם בגמר שמשודר במקביל • המהלך עורר את זעם המפרסמים, ולבסוף קשת 12 הסכימה לשדר ברייקים קצרים במקום

"הזמר במסכה" / צילום: ערן לוי
"הזמר במסכה" / צילום: ערן לוי

קשת 12 ורשת 13 נלחמות ראש בראש הערב, כאשר הגמר של "הזמר במסכה" משודר במקביל להשקת "האח הגדול" ברשת 13. הדרמה סביב המלחמה על הרייטינג נמשכה עד הרגע האחרון. 

שעות ספורות לאחר שקשת 12 הודיעה למפרסמים ולחברות המדיה כי במהלך תוכנית הגמר של "הזמר במסכה" תשדר רק ברייקים של זהב במחיר של כ-220 אלף שקל לפרסומת, היא חזרה בה בעקבות לחץ המפרסמים והסכימה לשדר ברייקים קצרים. רשת 13 לעומת זאת נשארה נאמנה להחלטה המקורית שלה, ובמהלך פרק ההשקה של "האח הגדול" משודרים רק 10 ברייקים של פרסומת אחת. כל פרסומת בעלות של 160 אלף שקל.

כפי שנחשף בגלובס ביום חמישי האחרון, רשת 13 נקטה צעד שהצליח להפתיע את כל השוק כשהודיעה לחברות המדיה שבעת שידור תוכנית ההשקה של האח הגדול לא ישודרו מקבצי פרסומות. המהלך נעשה כדי לא תסתכן בבריחת עיניים למסך המתחרה בקשת 12. נזכיר כי בעבר כשהערוצים ביקשו למנוע בריחת עיניים למתחרים, הם פשוט שידרו את התוכנית בלי פרסומות.

בקשת 12 הופתעו מהמהלך, עליו הודיעה רשת 13כמעט ברגע האחרון, אבל לאחר שעות ספורות הודיעו לחברות המדיה כי גם הם משנים את מתווה הברייקים. אלא שבשני הערוצים לא חזו כנראה את הזעם של המפרסמים. מדובר בתקופה של ביקושים גבוהים בטלוויזיה, חברות המדיה דיווחו כי על הפריים-טיים של הערב יש ביקוש של 80-100 פרסומות כך שגם עם ברייקים רגילים לא ניתן היה לתת מענה לכולם, והצעד של קשת 12 ורשת 13 עמד לצמצם את הזמן "הרגיל" באופן דרמטי.

נראה שבקשת 12 החליטו שמערכת היחסים שלהם עם המפרסמים חשובה יותר, ולמרות החשש מהמקום שתתפוס בהמשך התוכנית האח הגדול, החליטו לחזור בהם ולאפשר יותר פרסום. אך כאמור בקשת 12 שומרים על ברייקים קצרים של שלוש פרסומות בשילוב עם ברייקים של זהב.