אול-יר: הלוואות ב-120 מיליון דולר הועמדו לפירעון מיידי

למחזיקי אג"ח ב' של אול-יר קיימת עילה להעמדת החוב כלפיהם לפירעון מידי, לאחר שתשלום קרן וריבית על סך של כ-124 מיליון שקל לא הועבר לידיהם ב-30 בנובמבר

נכס של אול איר / צילום: מצגת החברה
נכס של אול איר / צילום: מצגת החברה

הצרות של חברת הנדל"ן הזרה אול-יר הולכות ומחריפות. היום דיווחה החברה כי שתי הלוואות שהוענקו לה בעבר על סך כולל של 120 מיליון דולר, הועמדו בסוף השבוע לפירעון מידי, וזאת בתקופה בה החברה מבקשת את הסכמת מחזיקי האג"ח לדחייה בפירעון חובותיה.

אול-יר, שבבעלות חסיד סאטמר יואל גולדמן, פועלת בתחום הנדל"ן למגורים ברובע ברוקלין שבעיר ניו-יורק. לחברה חוב עתק של 2.35 מיליארד שקל למחזיקי אגרות החוב שלה (סדרות ב'-ד') שלה בישראל.

ביום ה' האחרון דיווחה אול-יר כי מלווה שהעמיד לה הלוואת מזנין על סך של 65 מיליון דולר פועל למכירת הבטוחות שהועמדו לטובתו. בטוחות אלו כוללות מלוא זכויות ההשתתפות, הניהול וההצבעה של תאגיד אברגרין גרדנס, המחזיק בשלב ב' של פרויקט הנדל"ן דניזן-בושוויק, שנחשב לנכס מהותי מאוד לאול-יר.

באותה הודעה מסר המלווה, כי יסכים להקים את ההלוואה מחדש למשך 60 יום, אם ישולם לו עוד באותו יום ה' סכום של 7.5 מיליון דולר. אלא שהכסף לא הועבר, והיום דיווחה אול-יר כי ההלוואה עומדת כעת לפירעון מיידי לאחר שלא הוקמה מחדש.

בנוסף, פרסם המלווה ברבים הודעה על העמדת מלוא זכויות ההשתתפות בתאגיד אברגרין גרדנס למכירה פומבית, שתתבצע ב-5 בפברואר 2021. עוד קודם לכן, פרסמה אול-יר בתחילת השבוע שעבר כי היא פועלת למכור את פרויקט דניזן-בושוויק בעסקת בזק, כאשר הרוכש המיועד בעסקה זו הוא לדברי החברה מי שניסה לתווך (ללא הצלחה) בינה לבין המלווה.

נכס נוסף של אול-יר הנמצא בסכנה הוא הקרקע בגואנוס (רחוב סמית') וזאת לאחר שהלוואה על סך של 55 מיליון דולר שמימנה את הנכס הועמדה לפירעון מיידי. לדברי אול-יר, היא לא הגיעה להסכמות עם המשקיע על שינוי תנאי המימון על קבלת הסכמתו לוויתור על זכויותיו לסעדים מכוח הסכמי ההון המועדף וההלוואה שהעמיד לחברה.

יש לציין, כי לבקשת רשות ני"ע גם הבהירה אול-יר ביום ה' האחרון, כי למחזיקי אג"ח ב' שלה קיימת עילה להעמדת החוב כלפיהם לפירעון מידי, לאחר שתשלום קרן וריבית על סך של כ-124 מיליון שקל לא הועבר לידיהם ב-30 בנובמבר. בנוסף, הודיעה החברה כי למחזיקי האג"ח מסדרות ב'-ד' קיימת עילה להעמדת החוב כלפיהם לפירעון מיידי, לאחר שדירוג האג"ח שלה ירד אל מתחת לרמה של Baa3.

בשבוע שעבר קיימה אול-יר אסיפה של מחזיקי האג"ח, בה ביקשה לפתוח במשא ומתן מואץ עם המחזיקים להסדר חוב, שיכלול דחיית תשלומים ושינויים בשטרי הנאמנות, תמורת הזרמת הון והעלאת ריבית. החברה גם הודיעה כי גודלמן עמו יבוא לישראל כדי לנהל את המו"מ עם המחזיקים, לאחר שאלו יבחרו מחר את נציגיהם.