בריינסגייט של אלרון גייסה 14 מיליון דולר בהובלת משקיע חדש

מוצר החברה לטיפול בשבץ קיבל אישור CE, אך נשלח ל"סבב תיקונים" על ידי ה-FDA • המניה מזנקת בכ-5% בבורסה בתל אביב

אלרון / צילום: אסף מרדכי
אלרון / צילום: אסף מרדכי

חברת בריינסגייט, אשר מוחזקת ב-28% על ידי חברת אלרון  הבורסאית, הודיעה על גיוס של 14 מיליון דולר לפי שווי של 147 מיליון דולר לחברה לפני הכסף. כ-6 מיליון דולר הושקעו על ידי משקיעים חדשים, קרן BNP וחברת הייעוץ SPERO . יתר 8 מיליון הדולרים הגיעו מהמשקיעים הקיימים, ביניהם אלרון, ענקי המכשור הרפואי מדטרוניק, קרנות הון הסיכון הישראליות אגת ופיטנגו והקרן האירופאית Cipio.

בעקבות ההודעה עולה מניית אלרון בכ-5% והחברה נסחרת לפי שווי של 467 מיליון שקל.

בריינסגייט פיתחה מכשיר לטיפול בשבץ מוחי באמצעות גרוי עצבי. הניסוי שערכה החברה והסתיים ב-2018, לא השיג באופן מלא את היעד שלו, אך החברה ראתה בתוצאות הצלחה והגישה אותן לאישור שיווק בארה"ב ובאירופה. המוצר אושר לשיווק באירופה במאי האחרון, ואילו מה-FDA, רשות המזון והתרופות האמריקאית, קיבלה בריינסגייט מכתב ובו בקשה להשלמות שונות, אך לא דרישה לניסוי קליני נוסף. להערכת אלרון על פי דו"חות הרבעון השלישי, המסמכים יוגשו שוב ל-FDA במהלך המחצית הראשונה של 2021.

בריינסגייט מסרה כי הסכום שגוייס ישמש לבניית נפח יצור, והגשת בקשה לכיסוי ביטוחי מהמבטחים הממשלתיים בארה"ב. החברה טרם החלה לשווק את המוצר באירופה, אך צפויה לעשות זאת כאשר המוצר יאושר לשיווק בארה"ב.