חברת מנרב תתכנן ותבצע את התחדשות כביש 461 תמורת 285 מיליון שקל

החברה זכתה במכרז של נת"ע כחלק מעבודות התשתית להקמת הקו הסגול של הרכבת הקלה • הפרויקט יתפרס על פני כ-38 חודשים

אברהם קוזנצקי, בעלי מנרב אחזקות / צילום: רפי קוץ
אברהם קוזנצקי, בעלי מנרב אחזקות / צילום: רפי קוץ

חברת מנרב אחזקות הודיעה היום שזכתה במכרז של נת"ע לתכנון ולביצוע של מקטע דרך 461, ממחלף מסובים ועד כביש 40, כחלק מעבודות התשתית להקמת הקו הסגול של הרכבת הקלה. במסגרת המכרז, תתכנן ותבצע מנרב כבישים, גשרים ומעבר להולכי רגל, מעבר משוקע, קירות תמך, קירות אקוסטיים, תשתיות נלוות ומערכות. הפרויקט יתפרס על פני כ-38 חודשים והתמורה הכוללת תהיה 285 מיליון שקל.

כביש 461 הוא כביש רוחב המוביל ממחלף קיבוץ גלויות בת"א ועד המפגש עם כביש 40 בצומת הטייסים. אורכו של הכביש הוא כ-12 ק"מ והוא עובר בחלקו הגדול בשטח בנוי של הערים ר"ג, אור יהודה, קריית אונו ויהוד-נוה מונוסון.

הקו הסגול של הרכבת הקלה מתוכנן לקשר את האזורים המזרחיים של מטרופולין תל אביב אל מרכז העיר תל אביב ויעבור במפלס הקרקע. אורכו הכולל של הקו צפוי להיות כ-27 ק"מ. תוואי הקו יתחיל בתחנת הרכבת סבידור ימשיך דרך הרחובות ארלוזורוב, בן יהודה, אלנבי, העלייה, לוינסקי, ההגנה, דרך השלום (תל אביב), דרך אלוף שדה (גבעתיים- ר"ג) ומחלף אלוף שדה. מאזור בית החולים שיבא מתפצל הקו לזרוע צפונית, שתגיע לגבעת שמואל, וזרוע דרומית שתגיע דרך כביש 461 לכיוון כביש 40, ומושב בני עטרות. בקצה הקו מתוכננים דיפו (מרכז תחזוקה לרק"ל, ומרכז תחבורה הכולל מסוף אוטובוסים וחניון חנה וסע הכולל 2,000 מקומות חניה).

חברת מנרב פועלת בענף הנדל"ן על תחומיו השונים, הארץ ובחו"ל: זכיינות בשיטת ;B.O.T ביצוע עבודות קבלניות לבנייה ותשתיות; יזמות למגורים; והשכרה וניהול נכסים מניבים.