"התחזקות הפרסום הדיגיטלי תימשך": פריון מעלה תחזיות, המניה קופצת

פריון מעלה תחזיות בפעם השנייה תוך חמישה חודשים • מצפה לסיים את שנת 2020 עם הכנסות של 310-315 מיליון דולר – המהוות צמיחה של 19%-20% ביחס להכנסות שנרשמו בשנת 2019

דורון גרסטל, מנכ"ל פריון / צילום: תמר מצפי
דורון גרסטל, מנכ"ל פריון / צילום: תמר מצפי

שוק הפרסום ממשיך להתאושש ולצמוח, והדבר מוביל את חברת הטכנולוגיה פריון נטוורק להעלות פעם נוספת את התחזית השנתית שלה, בדיוק חודשיים לאחר שהעלתה את התחזית בפעם הקודמת. פריון, המספקת פתרונות בתחומי החיפוש באינטרנט והפרסום הדיגיטלי, הודיעה היום (ב') כי היא מצפה לסיים את שנת 2020 עם הכנסות של 310-315 מיליון דולר - המהוות צמיחה של 19%-20% ביחס להכנסות שנרשמו בשנת 2019, וזאת לעומת התחזית הקודמת, שהייתה להכנסות של 290-300 מיליון דולר.

במקביל, החברה מעלה גם את התחזית ל-EBITDA המתואם השנתי (רווח בנטרול ריבית, מס, פחת והפחתות), והוא צפוי להסתכם ב-30-31 מיליון דולר, מעט נמוך מה-EBITDA שב-2019 עמד על 32.4 מיליון דולר, ולעומת תחזית קודמת ל-25-27 מיליון דולר.

הרבעון הרביעי יסתכם עם הכנסות של 100-105 מיליון דולר, כ-20% יותר מהתחזית הקודמת שנמסרה ולעומת תחזית האנליסטים ל-86 מיליון דולר. הרבעון הרביעי יסתיים עם EBITDA של 13-14 מיליון דולר, עלייה של 50% מהתחזית הקודמת.

המניה מגיבה ביום ב' בשעות הצהריים בת"א בזינוק של כ-14%.

מעבר לשנה זו, בפריון מביטים קדימה באופטימיות גם ל-2021 - לא רק בזכות שוק הפרסום, ומציינים כי "התחזקות פעילויות הפרסום והחיפוש צפויה להימשך, והחברה צופה צמיחה דו-ספרתית גם ב-2021". נזכיר, שפריון חידשה והרחיבה לאחרונה את ההסכם שלה עם מיקרוסופט בתחום החיפוש לתקופה של ארבע שנים.

"הצמיחה המואצת בהכנסות פעילות הפרסום של פריון נובעת מהרכישות הסינרגטיות שביצענו, וכן מהביקוש הגבוה לפתרונות שלנו בתחומי הווידיאו והפרסום בטלוויזיות החכמות", אמר מנכ"ל פריון, דורון גרסטל. "בנוסף, חידוש הסכם השותפות עם מיקרוסופט לארבע שנים, שעליו הודענו בתחילת נובמבר, חיזק את פעילות החיפוש שלנו באתרי תוכן רבים. הישגים אלה מבליטים את הצלחת אסטרטגיית גיוון המוצרים וצפויים לתרום לקצב צמיחה דו-ספרתי בהכנסות פריון בשנים הבאות".

פריון נסחרת במקביל בנאסד"ק ובבורסה של תל אביב, ושווי השוק שלה הוא 207 מיליון דולר, אחרי עלייה של 24.3% במחיר המניה מתחילת השנה. לפני מספר שבועות, בנק ההשקעות האמריקאי רות' קפיטל (Roth Capital) התחיל לסקר את מניית פריון בהמלצת "קנייה" עם מחיר יעד של 10.75 דולרים, שגבוה בכ-39% ממחיר המניה כיום. בבנק הביעו אופטימיות בנוגע להתאוששות מהירה בשוק הפרסום, וציינו כי מאמצי החברה בתחום נושאים פרי: "העסק צמח אורגנית ברבעון השלישי ביותר מ-10%, עם שיפור משמעותי מרבעון לרבעון בתעשיית הפרסום, להכנסות של 37.8 מיליון דולר", נכתב בהמלצת רות'. עוד הוזכר חיזוק המאזן בשנים האחרונות.