תוצאות טובות לתרופה "השנייה" של גמידה סל הזניקו את המניה ביותר מ-50%

למוצר הנוכחי פוטנציאל פורץ דרך, כי מדובר בסוג חדש של אימונותרפיה לסרטן

ג’וליאן אדמס, מנכ”ל גמידה סל / צילום: ליאור מזרחי
ג’וליאן אדמס, מנכ”ל גמידה סל / צילום: ליאור מזרחי

חברת גמידה סל  הודיעה על תוצאות מלאות של ניסוי שלב 1 במוצר השני שלה, תרופה המבוססת על תאי Natural Killer של מערכת החיסון, לטיפול בסרטן הדם. מניית החברה נסקה ביום ב' בוול סטריט בשיעור חד של יותר מ-56%, שהביא לכך שמתחילת השנה היא התחזקה בכ-145% לשווי נוכחי של כ-540 מיליון דולר.

האופטימיות של המשקיעים בגמידה סל מתבססת על כך שהמוצר הראשון של החברה - טכנולוגיה לריבוי תאי גזע מדם טבורי לשם השתלתם בחולי סרטן הדם, כבר עבר בהצלחה את שלב III של הניסויים הקליניים, והגשתו לאישור ה-FDA צפויה עד סוף השנה. המוצר הנוכחי הוא מוצר עם פוטנציאל עוד יותר פורץ דרך, כי מדובר בסוג חדש של אימונותרפיה לסרטן.

מי שעוד נהנית מההצלחה של גמידה סל היא חברת כלל ביוטכנולוגיה , המחזיקה ב-6% ממניות גמידה, שאומנם ירדה הבוקר ב-3% אך מתחילת החודש נסקה בכ-25%. כלל ביוטכנולוגיה נסחרת עתה לפי שווי של כ-320 מיליון שקל.

לצד כלל ביוטכנולוגיה נהנית מההחזקה בגמידה סל גם אלביט מדיקל, המחזיקה 4% בגמידה סל, ושהמניה שלה עלתה 16% בעקבות הודעתה על השתתפות גמידה בכנס ועל כך שתמכור 0.8% ממניות גמידה שברשותה תמורת 3.8 מיליון דולר (ותרד מהחזקה של 4.8% ל-4%).

בעקבות זאת צפויה אלביט מדיקל להעלות את המחיר של הצעת הרכש שלה לציבור, וגם את ההיקף שלה. ההצעה הקודמת הייתה לרכישת 5.5 מיליון מניות אלביט מדיקל, המהוות 5.6% מהחברה תמורת 1.2 שקלים למניה.

ההצעה ניתנתה ב-30.11, אז נסחרה מניית אלביט מדיקל במחיר של 0.98 שקל. כעת היא נסחרת לפי 1.29 שקלים, כלומר מעל מחיר ההצעה. בידי הציבור 19.1% ממניות אלביט מדיקל והיתר בידי בעלות השליטה אקסיג'נט ניהול (655) ואלביט הדמיה. האחרונה עולה היום 4% ונסחרת לפי שווי של 46 מיליון שקל.

ובחזרה לגמידה ולמוצר החדש. בכנס ASH המוביל לסרטן הציגה החברה נתונים מטיפול באימונותרפיה החדשה שלה ב-36 חולים בסרטן הדם, שטיפולים קודמים בהם נכשלו. 19 חולים בלימפומה שאיננה מסוג הודג'קינס (NHL) והיתר במיילומה נפוצה.

בקרב 19 החולים עם NHL, ב-13 נרשמה תגובה מלאה ובאחד תגובה חלקית, כלומר 74% הגיבו לטיפול. לא היו תופעות לוואי ברמות המונעות את המשך הטיפול גם במינונים הגבוהים. בעקבות זאת מתכננת החברה להמשיך לניסוי שלב II במהלך 2021.

"התוצאות המלאות הללו מראות שוב שלתרופה שלנו ישנם סימני יעילות בחולים עם NHL שטופלו בהרחבה בעבר, ללא הצלחה", אמר מנכ"ל החברה ד"ר ג'וליאן אדמס.

תוצאות מוקדמות יותר מן הניסוי כבר פורסמו באותו הכנס ב-2019, אך העלייה במחיר המניה מראה כי התוצאות המלאות היו יותר משכנעות, משום שהן מראות כי המחלה לא שבה אצל המטופלים שהגיבו היטב לטיפול גם אחרי עשרה חודשים לפחות (בחלק מן החולים - כבר 28 חודשים).