שיא תמותה מקורונה בגרמניה; קריאות להטיל סגר הדוק לפני השנה החדשה

590 בני אדם מתו ביממה האחרונה בגרמניה מקורונה, המספר הגבוה ביותר מאז פרוץ המגיפה • 20 אלף חולים חדשים נרשמו ביממה האחרונה, מספר קבוע לאורך החודש האחרון שמביא לעומסים חסרי-תקדים במחלקות לטיפול נמרץ

ברלין בצל הקורונה / צילום: Kay Nietfeld/dpa via AP, AP
ברלין בצל הקורונה / צילום: Kay Nietfeld/dpa via AP, AP

590 בני אדם מתו ביממה האחרונה בגרמניה מקורונה, המספר הגבוה ביותר מאז פרוץ המגיפה. מדובר במאה קורבנות יותר מאשר ביממה הקודמת, והמספרים הגבוהים ממחישים את העובדה כי גרמניה נאבקת להתמודד עם הגל השני של מגפת הקורונה, אחרי שנחשבה למדינה שצלחה היטב את הגל הראשון באביב. 20 אלף חולים חדשים נרשמו ביממה האחרונה, מספר קבוע לאורך החודש האחרון שמביא לעומסים חסרי-תקדים במחלקות לטיפול נמרץ.

בניגוד לצרפת, שהטילה בתחילת נובמבר סגר הדוק-יחסית על התושבים, הכולל איסור יציאה מהבית וסגירה של החנויות הלא-הכרחיות במרחב הציבורי, גרמניה הסתפקה ב"סגר לייט". הצעדים הגרמנים התמצו בסגירה לקהל של המסעדות, הברים, בתי הקפה ותחום התרבות, בעוד החנויות נותרו פתוחות ותושבים הורשו לצאת מהבתים ללא מפריע. גם בתי הספר והגנים בגרמניה המשיכו לפעול כרגיל. 

ראשי מדינות המחוז של גרמניה, בתיאום עם הממשלה הפדרלית, אף החליטו לפני כשבועיים לאפשר את חגיגת חג המולד והשנה החדשה באירועים משפחתיים שבהם עשויים להיות עשרות משתתפים (עשרה מבוגרים ממשקי בית שונים ומספר בלתי מוגבל של ילדים).

אבל בימים האחרונים, על רקע המספר ההולך ומטפס של הקורבנות, כבר נשמעים קולות ביקורתיים הקוראים להטיל הגבלות חמורות יותר. מדינת המחוז בוואריה אימצה הגבלות עצמאיות, הכוללות עוצר לילי על ערים שבהן שיעור ההתפרצות גבוה. מדינת המחוז סקסוניה אימצה גם היא לפני כשבוע הגבלות חמורות על יציאה מהבית שלא לצרכים חיוניים.

האקדמיה למדעים הגרמנית ("האקדמיה לאופולדינה") הפצירה ביממה האחרונה בממשלה לאמץ צעדי סגר הדוק, כמו שנרשם באביב, לפחות עד ה-10 בינואר. הם קוראים לסגור החל מחג המולד את כל החנויות, ולהשעות את הלימודים עוד לפני כן, ב-14 בדצמבר. הם גם קראו לממשלה לשנות ברגע האחרון את הנחיותיה, ולמנוע מפגשים משפחתיים בחג המולד.

המדענים הזהירו כי בתסריט הגרוע ביותר, המתכונת הנוכחית של חגיגת חג המולד תביא ל-50 אלף מקרים ביום בגרמניה כבר בינואר ולתמותה גבוהה הרבה יותר מזו שנרשמת כיום. הם גם קראו לראשי מדינות המחוז לאמץ מדיניות אחידה, בעקבות העובדה כי ההתפרצות נרשמת ברחבי גרמניה. ראש מדינת המחוז נורדריין-וסטפליה, המאוכלסת ביותר בגרמניה, קרא להטיל סגר הדוק ישר אחרי חג המולד.