גלובל כנפיים ליסינג השלימה מכירת שני מטוסים ב-26.5 מיליון דולר

המכירה יצרה לחברה תזרים פנוי של 16.2 מיליון דולר ורווח הון של 2.2 מיליון דולר

תמי מוזס / צילום: שלומי יוסף
תמי מוזס / צילום: שלומי יוסף

חברת החכרת המטוסים גלובל כנפיים  השלימה אמש עסקה למכירת שני מטוסים המוחכרים לחברת בריטיש איירווייז בתמורה לסכום של 26.5 מיליון דולר. השלמת העסקה תיצור לגלובל כנפיים רווח הון (לפני מס) של 2.2 מיליון דולר, שיירשם בדוחות הרבעון הרביעי של 2020.

שני המטוסים שנמכרו הם מדגם איירבוס 320-200 ומשנת ייצור 2002. הם מוחכרים לחברת בריטיש איירווייז בהסכמים שיסתיימו במהלך החציון הראשון של 2022.

לאחר פירעון מוקדם של הלוואות שניטלו למימון שני המטוסים, יצרה המכירה תזרים פנוי (נטו) של 16.2 מיליון דולר לגלובל כנפיים. תזרים זה הגדיל את קופת המזומנים של החברה ל-53 מיליון דולר.

גלובל כנפיים ליסינג נמצאת בשליטה של חברת כנפיים אחזקות, ששלטה עד לאחרונה בחברת אל-על. בעלי השליטה בכנפיים אחזקות הם בני הזוג תמי מוזס בורוביץ' ודדי בורוביץ'.

לאחר איבוד השליטה באל-על, מתמודדת גלובל כנפיים בימים אלו על רכישת ישראייר מידי נושי חברת אי.די.בי. התמודדות זו הזניקה את מנייתה של גלובל כנפיים ב-55% מאז סוף אוקטובר, ונכון לסוף המסחר אתמול עמד שוויה של החברה על 101 מיליון שקל (31 מיליון דולר)

הצעתה האחרונה של גלובל כנפיים כללה תשלום של 40 מיליון שקל במזומן וכן הקצאה של אג"ח להמרה בהיקף של 50 מיליון שקל. מדובר באג"ח לחמש שנים אותו יוכלו נושי אי.די.בי להמיר ל-29.3% ממניות גלובל כנפיים ליסינג.

בנוסף, הציעה גלובל ליסינג כי ישראייר תוותר על הלאה של 5 מיליון דולר (16.3 מיליון שקל) שהעניקה בעבר לאי.די.בי. לדברי הנהלת גלובל כנפיים, שווי ההצעה לאי.די.בי ונושיה עומד על כ-174 מיליון שקל .