תוכניות ה"שיט לשום מקום" של סינגפור השתבשו אחרי שנוסע נדבק בקורונה

הספינה ששמה "הקוואנטום של הימים" הייתה אמורה להפליג מסינגפור במה שכונה "שיט לשום מקום" - קונספט תיירותי חדש שמאפשר לספינות קרוז לבצע הפלגות סביב סינגפור ללא נמל יעד • אלא ששיט התענוגות התקצר משמעותית לאחר שאחד הנוסעים נמצא חיובי לקורונה

הספינה של רויאל קריביאן עגונה בסינגפור / צילום: Danial Hakim
הספינה של רויאל קריביאן עגונה בסינגפור / צילום: Danial Hakim

אחד הנוסעים על ספינת שיט תענוגות של חברת רויאל קריביאן נמצא חיובי לנגיף הקורונה, וכלי השיט נאלץ לשוב לנמל מוקדם מן הצפוי.

הספינה ששמה "הקוואנטום של הימים" הייתה אמורה להפליג מסינגפור במה שכונה "שיט לשום מקום" - קונספט תיירותי חדש שבוחנים בעיר המדינה שמאפשר לספינות קרוז לבצע הפלגות סביב סינגפור ללא נמל יעד.

התוכנית החדשה זמינה לאזרחי סינגפור בלבד וכלי השיט השונים מוגבלים לשאת רק 50% מקיבולת הנוסעים שלהם בשגרה.

"אורח אחד שנמצא על 'הקוואנטום של הימים' נמצא חיובי לנגיף הקורונה לאחר שנבדק ע"י הצוות הרפואי שלנו", נמסר מחברה רויאל קריביאן בהצהרה רשמית. אורחים נוספים שבאו במגע קרוב עם החולה המאומת זוהו ע"י הצוות ונמצאים בבידוד בשעה זו.

מועצת התיירות של סינגפור ציינה כי הנוסע בן ה-83 נמצא חיובי לנגיף לאחר שהוא דיווח לצוות הרפואי בספינה על שלשולים. מיד לאחר מכן הוא עבר סדרת בדיקות מחייבת על פי הפרוטוקול הבריאותי בסינגפור. עוד הודגש כי בן ה-83 נמצא שלילי לנגיף טרם עלה על הקרוז.

רויאל קריביאן הודיעה כי הספינה חזרה כבר היום (ד') לסינגפור, יום מוקדם יותר מהמתוכנן, וכי היא עגונה במרכז הקרוזים במרינה. 

לפי מועצת התיירות הסינגפורית, 1,680 נוסעים היו על האונייה ועוד 1,148 אנשי צוות, כולם נבדקו ונמצאו שליליים לנגיף הקורונה טרם הספינה הפליגה ב-7 בדצמבר.