המשקיעים לא התרגשו מהקורונה או מהשכנים הזועמים: Airbnb הונפקה לפי שווי של 47 מיליארד דולר

Airbnb הונפקה לציבור במחיר של 68 דולר למניה, מעל הציפיות שעמדו על מחיר שבין 56 ל-60 דולר • לקראת ההנפקה, החברה הזהירה את המשקיעים מפני הסכנות הממשיות לפעילותה - ובהן שכנים זועמים והליכי אכיפה ורגולציה שונים שננקטים נגדה בארה"ב

airbnb / צילום: Shutterstock
airbnb / צילום: Shutterstock

חברת ההשכרה לטווח קצר, Airbnb, הונפקה לציבור במחיר של 68 דולר למניה, כך לפי מקורבים, לפי שווי של 47 מיליארד דולר. בעבר החברה אמרה שהיא מצפה למכור מניות במחיר שבין 56 ל-60 דולר. החברה גייסה בהנפקה כ-3.4 מיליארד דולר. 

החברה הרוויחה 219 מיליון דולר מתוך הכנסות של 1.34 מיליארד דולר בין יוני לספטמבר בשנה האחרונה - ירידה של 19% מהרבעון המקביל ב-2019, אז הכניסה 1.65 מיליארד דולר. 

ב-2019, החברה דיווחה על הפסד נקי של 674 מיליון דולר והכנסות של 4.81 מיליארד דולר. השנה, החברה מדווחת על הפסד נקי של 697 מיליון דולר על בסיס הכנסות של 2.52 מיליארד דולר. הירידה בהכנסות נובעת בעיקר מהקורונה, שפגעה קשות בתעשיית התיירות, ובפרט בתעשיית המלונאות וההשכרות לטווח קצר. 

כדי להתמודד עם המשבר, החברה גייסה מיליארד דולר בחובות ופיטרה כרבע מכוח העבודה שלה (כ-1,900 עובדים). עם זאת, ככל שמשבר הקורונה התקדם, Airbnb מצאה חיים חדשים דרך השכרות באזורים כפריים ומבודדים יחסית עבור תושבים שרצו לברוח מערים צפופות כדי להתרחק ממוקדי התפרצות של המגפה. החברה אמרה שההתאוששות הזאת קרתה חודשיים לאחר תחילת המגפה. 

לקראת ההנפקה, החברה הזהירה את המשקיעים כי בין הסכנות הממשיות לפעילותה ישנם שכנים זועמים והליכי אכיפה ורגולציה שונים שננקטים נגדה בארה"ב. כך למשל באריזונה, שב-2016 עברה חקיקה שנועדה להקל על Airbnb, תוך ששכנעו את המחוקקים שזה מיועד עבור "זוגות מבוגרים שיעשו עוד קצת כסף מהשכרה של חדר האירוח שלהם", כאשר בפועל נכנסו לתוך המדינה משקיעי נדל"ן רבים שרכשו דירות במטרה הספציפית של השכרתן ב-Airbnb. בעקבות זה, מחוקקים במדינה מתכוונים להעביר חקיקה שתגביל את כוחה של Airbnb בתוכה. 

גם השכנים בסביבה מודאגים מהמצב, בייחוד לאחר המקרה ובו מסיבה שהתרחשה בבית שבו התארחו שוכרים לטווח קצר הסתיימה באירוע ירי שבו נורו יותר מ-100 כדורים לעבר 5 בתים שונים. כתוצאה מכך, התארגנות מקומית של שכנים הקימה ארגון שנועד להגביל את צעדי החברה במדינה.