יש לכם סלולרי ישן? בקרוב לא תוכלו להשתמש בו. כל הפרטים על המהלך החדש של משרד התקשורת

כפי שנחשף בגלובס, המשרד מתחיל היום תהליך שימוע הדרגתי לסגירת רשתות דור שני ושלישי בסלולר כפי שנעשה בכל העולם

אנטנות סלולריות / צילום: shutterstock
אנטנות סלולריות / צילום: shutterstock

משרד התקשורת יוזם שינוי דרמטי בשוק הסלולר בישראל ופועל לסגירת רשתות הסלולר הישנות בדור השני ובדור השלישי. כפי שנחשף בגלובס, המשרד מתכנן לפעול לסגירת הרשתות הישנות הפועלות בישראל בתהליך מדורג שיימשך מספר שנים עד 2025. המשמעות בפועל היא שמחזיקי טלפונים סלולריים ישנים לא יוכלו להמשיך ולהשתמש בהם.

התוכנית של המשרד תפעל כך: בשלב א ייאסר יבוא מסחרי של מכשירים סלולריים התומכים בטכנולוגיות ישנות בלבד. בשלב ב' הפסקת חיבורם לרשת (אקטיבציה) של מכשירים סלולריים התומכים בטכנולוגיות ישנות בלבד, ובשלב ג' - סגירת רשתות דור 2 ודור 3.

המטרה של המהלך היא לפנות תדרים שניתן יהיה להקצות אותם מחדש לטובת טכנולוגיות מתקדמות יותר בדור החמישי.

המתווה לסגירה יחל דרך הכרזה על סגירת רשתות בו-זמנית של המפעילים ושל המשרד ועל הכרזה על המועד האחרון לסגירת הטכנולוגיות הישנות. השלב הבא יכלול איסור יבוא ציוד קצה סלולרי בטכנולוגיות הישנות, החל מ-1 ביולי 2021 ועד ל-1 ביולי 2022: במהלך שנה זו לא יוטלו מגבלות על חיבור ציוד קצה סלולרי בטכנולוגיות ישנות לרשתות הסלולר והמפעילים יערכו לביטול רשתות בטכנולוגיות ישנות ולהגירת מנויים לרשתות בטכנולוגיות מתקדמות. המפעילים יידעו את הציבור באמצעות פרסום באתר האינטרנט של החברה ובאמצעות שליחת הודעות ממוקדות למנויים בעלי ציוד קצה סלולרי בטכנולוגיות ישנות בדבר תהליך הפסקת פעילות הרשת והשירותים הניתנים למנויים באמצעותו.

תקופת מעבר שניה - החל מ-1 ביולי 2022 ועד 31 בדצמבר 2025: לא ניתן יהיה לחבר מכשירי סלולר וציוד אחר הפועל בטכנולוגיות ישנות לרשתות הסלולר. במקרה שלמנוי יש ציוד קצה המחובר לרשת הוא יוכל להשתמש בו, אך לא יתבצע רישום ציוד קצה חדש, בין אם של לקוח קיים שהחליף ציוד ובין אם של לקוח חדש. המפעילים יידעו את הציבור באמצעות פרסום ציבורי נרחב לרבות בעיתונים, באתר האינטרנט של החברה ובאמצעות שליחת הודעות ממוקדות למנויים בעלי ציוד סלולרי בטכנולוגיות ישנות בדבר המועד בו יפסיקו לקבל שירותי סלולר בטכנולוגיות ישנות.