הבלוקצ'יין חוזר לבורסה? מייסד פיינל יריב גילת ימונה ליו"ר וויטסמוק

מניית וויטסמוק זינקה בכ-45% על רקע הדיווח של החברה כי היא בוחנת כניסה לפעילות בתחום הבלוקצ'יין • חברת התוכנה כבר הצהירה לפני יותר משנתיים על כוונה להיכנס לתחום - אבל לא מימשה זאת עד כה

יריב גילת / צילום: יוטיוב
יריב גילת / צילום: יוטיוב

חברת התוכנה וויטסמוק, הנסחרת בבורסת תל אביב, דיווחה הבוקר (ה') כי היא בוחנת כניסה לפעילות בתחום הבלוקצ'יין. על-פי הדיווח, לצורך כך מבקשת החברה למנות ליו"ר פעיל את יריב גילת, מייסד חברת האלגו-טריידינג Final ויזם טכנולוגיה ותיק.

על רקע הדיווח זינקה מניית וויטסמוק הבוקר בכ-45% במהלך המסחר בבורסה, והחברה נסחרת לפי שווי שוק נוכחי של כ-26 מיליון שקל. מתחילת השנה עלתה מניית וויטסמוק בכ-110%.

על-פי הודעת החברה, שאותה מוביל המנכ"ל איתי מרוז, "למר גילת ידע נרחב בתחום הבלוקצ'יין. גילת יוביל את החברה בתחום הפעילות החדש, הכולל בין השאר השקעות נוסטרו ואלגו-טריידינג, השקעות הון סיכון בטכנולוגיות בלוקצ'יין וניהול נכסים דיגיטליים".

בין בעלי המניות של וויטסמוק, עם בעלי העניין נמנים כיום מרוז, אליהו זמיר, כפיר זילברמן ורוני פלד.

גילת הוא משקיע אנג'ל ומנהל ותיק בחברות טכנולוגיה ישראליות, והוא גם מייסד שותף ויו"ר קבוצת הבלוקצ'יין First Digital Assets Group. בעבר כיהן גילת כמנכ"ל חברת פיינל, שהוא עדיין אחד מבעליה, והיה גם מבעלי המניות העיקריים בחברת וויטסמוק. כיום הוא חבר הנהלה בקבוצת הטכנולוגיה Songo, הכוללת את החברות הבנות נובלטי מדיה, וידרייד, פרדיקטו, ברנדקראנץ' וליברדי, והוא גם יו"ר חברת Simplex, העוסקת בסליקת עסקאות במטבעות קריפטו.

שוק מטבעות הקריפטו נהנה משגשוג בחודשים האחרונים, בהובלת הביטקוין. מחיר הביטקוין היום כ-18,200 דולר, אחרי ירידה של כ-6% בשבוע האחרון. מתחילת השנה עלה מחירו הדולרי של הביטקוין בכ-140%. ביום שלישי שעבר, עם תחילת דצמבר, עלה מחיר הביטקוין עד לכ-19,845 דולר - רמתו הגבוהה ביותר מאז 17 בדצמבר 2017, המועד שבו זינק לשיא כל הזמנים, 20,089 דולר.

משא-ומתן על גיוס של 2.7 מיליון דולר

אין זו הפעם הראשונה שבה וויטסמוק בוחנת כניסה לתחום הבלוקצ'יין. כבר בפברואר 2018, כפי שדווח בגלובס, הודיעה החברה כי היא "בוחנת כניסה לתחום קידום בורסות מסחר, ארנקים ומטבעות דיגיטליים". ואולם, עד כה הכוונה הזאת לא מומשה על-ידי החברה.

על-פי הדיווח של וויטסמוק לבורסה היום, "החברה מנהלת משא-ומתן עם יריב גילת על-מנת למנותו ליו"ר דירקטוריון פעיל בחברה, וזאת כנגד הקצאת אופציות של החברה המהוות 5% מהון המניות המונפק ואופציות נוספות המהוות עד 15% נוספים, בכפוף להשגת יעדים על-ידי החברה כפי שיסוכמו במשא-ומתן. מחיר המימוש של כל האופציות יעמוד על 0.5 שקלים למניה".

נוסף על כך, החברה מנהלת משא-ומתן על "גיוס הון מקבוצת משקיעים, ובהם גילת, חלקם בעלי ידע בתחום הבלוקצ'יין, בסכום כולל של כ-2.7 מיליון דולר ארה"ב, כנגד הקצאת מניות של החברה בתמורה למחיר מניה בסך 0.5 שקלים. סך-כל הקצאת המניות למשקיעים, ככל שתאושר, צפויה להגיע לכ-26% מהון המניות המונפק של החברה".

וויטסמוק מוסיפה בדיווח כי "לאחר השלמת גיוס הכספים וההקצאות כאמור, ככל שיושלמו, תחל לפעול החברה בתחום הפעילות החדש". החברה מעריכה כי "על-מנת להתחיל לפעול בתחום הפעילות החדש, יידרשו לה בשלב הראשוני מזומנים בהיקף של כ-7 מיליון דולר". החברה מציינת כי המקורות למזומנים יהיו המזומנים בקופת החברה ומזומנים שינבעו לחברה מפירעון הלוואות שנתנה בעבר; וכן גיוס הכספים מהמשקיעים ומימוש האופציות על-ידם.