קופ"ח מכבי - הפרסומת האהודה של השבוע, מזרחי טפחות הכי זכורה

למקום השני בדירוג האהדה הגיעה הפרסומת למותג לוטו של מפעל הפיס, שהיא גם המושקעת ביותר השבוע עם כ-1.8 מיליון שקל

אדיר מילר בקמפיין למכבי שירותי בריאות / צילום: יוטיוב - הערוץ הרשמי של מכבי
אדיר מילר בקמפיין למכבי שירותי בריאות / צילום: יוטיוב - הערוץ הרשמי של מכבי

הניסיון מוכיח כי להומור בפרסומות (או לפחות לניסיון להצחיק) יש השפעה טובה בהטמעת מסר פרסומי ובצבירת אהדה אצל הצופים - עיין ערך שני כהן בפרסומות "שוקה" המיתולוגיות של 9 מיליון. ההומור של אדיר מילר, כפי שבא לידי ביטוי בפרסומות מכבי שירותח בריאות, אולי אינו מתוחכם כמו פרסומות "שוקה" של שני כהן, אך ההומור פועל באופן דומה ומביא את הפרסומת לרמות גבוהות יחסית של אהדה: הפרסומת, באמצעות משרד הפרסום יהושע TBWA, היא גם השבוע האהודה ביותר עם שיעורי אהדה של 29.8% - נתון גבוה מהממוצע החצי-שנתי של הפרסומות האהודות העומד על 21.3%.

במקום השני בדירוג האהדה ממוקמת הפרסומת של אדלר-חומסקי למותג לוטו של מפעל הפיס. הפרסומת, בכיכובו של הזמר עמיר בניון, משתמשת בשיר שלו עצמו, "מזל שיש אותך", שהפך בפרסומת ל"מזל שאין חלב". הפרסומת רושמת שיעורי אהדה של 14.9% - נתון גבוה ביחס לשאר הפרסומות השבוע אך נמוך ביחס לנתונים של עצמה בשבוע שעבר.

אומנם כמו רבות מהפרסומות האחרות בתקופה האחרונה, גם הפרסומת של הלוטו היא פרסומת מזמרת, אולם נראה כי הדגש בה הוא בעיקר הומוריסטי - ברור שעמיר בניון בעצמו מתבדח על השיר שיצר, וגם בתוך השיר יש סיפור עלילה מובנה. בכך יש להסביר מדוע הפרסומת זוכה לאהדה גבוה יחסית, בעוד רוב הפרסומות המזמרות האחרות מדורגות נמוך בדירוג, או למרות השקעה גדולה לא מדורגות בו כלל.

הפרסומת ללוטו של מפעל הפיס היא גם המושקעת ביותר השבוע, עם היקף השקעה גבוה שעומד על-פי נתוני יפעת בקרת פרסום על 1.8 מיליון שקל. 

זכורות ואהובות
 זכורות ואהובות

מעניין לראות כי למרות השיטפון הבלתי פוסק של פרסומות מזמרות שרק הולך ומתגבר, גם השבוע חלק משמעותי מהפרסומות שהשתלבו בדירוג הן פרסומות מז'אנרים אחרים, שמשתמשות בהומור או בקו פרסומי קבוע שלא בהכרח נכנע לבון טון המזמר. הפרסומות המזמרות שכן השתלבו בדירוג הן בעיקר כאלה שהושקע בהן כסף רב ונוכחות במדיה באופן אינטנסיבי, מה שעוזר להן לא להפוך לרעש לבן בתוך הבליל המזמר.

שתי פרסומות מהז'אנר שכן נכנסות לדירוג אך מציגות שיעורי אהדה לא יוצאי דופן במיוחד, הן הפרסומת של אדלר-חומסקי ל-yes בה מככבת הזמרת נועה קירל שעושה מחווה למרלין מונרו, והפרסומת של פרטנר עם הילדה המתוקה ירדנה. פרטנר מדורגת במקום השלישי בדירוג האהדה, ו-yes במקום החמישי. המיקום של הפרסומות סביר, ושיעורי האהדה לא נמוכים, אבל מדובר בפרסומות שניכרת בהן השקעה גבוה גם בהפקה וגם בהוצאה הכספית במדיה, וסביר שבעת שנהגו קיוו שיציגו תוצאות מרשימות יותר.

הפרסומת הזכורה ביותר השבוע היא הפרסומת לבנק מזרחי טפחות. הפרסומת, באמצעות משרד הפרסום ראובני-פרידן, רושמת שיעורי זכירה העומדים על 5.1% - נמוך מהממוצע החצי-שנתי העומד על 8%.

מנתוני יפעת בקרת פרסום עולה כי מספר הפרסומות והחסויות ששודרו השבוע בטלוויזיה עמד על 484 בהשקעה כספית של כ-45 מיליון שקל - נתון נמוך מהשבוע הקודם בו שודרו 508 פרסומות וחסויות בהשקעה של כ-49.5 מיליון שקל.