קרסו נדל"ן | בלעדי

המאבק בקרסו נדל"ן נמשך: "להדיח את מכבי קרסו מהדירקטוריון"

לטענת קרסו נדל"ן, מכבי קרסו פגע בחובות אמון וזהירות החלות עליו כלפי החברה, פרסם סודות מסחריים של החברה והפר צו איסור פרסום שהוצא • עורכי דינו של מכבי קרסו: "מדובר בתרגיל יחסי ציבור של החברה"

מכבי קרסו / צילום: יוסי כהן
מכבי קרסו / צילום: יוסי כהן

המאבק בתוך קרסו נדל"ן נמשך, והיום (ה') פנתה החברה לבית המשפט בבקשה לבטל את חברותו של בן המשפחה מכבי קרסו בדירקטוריון.

לטענת החברה, מכבי פגע בחובות אמון וזהירות החלות עליו כלפי החברה, פרסם סודות מסחריים של החברה והפר צו איסור פרסום שהוצא.

בהמרצת פתיחה שהוגשה היום למחלקה הכלכלית בבית המשפט המחוזי בתל אביב באמצעות משרד מיתר נטען כי מכבי פעל מתוך עניין אישי בפרסום מידע סודי וראיון משמיץ וכוזב לרעת החברה תוך הפרת צו איסור פרסום, תוך העדפת האינטרס האישי הכלכלי שלו.

"בתביעה זו יתבקש בית המשפט הנכבד לקבוע כי המשיב אינו ראוי לכהן כדירקטור בחברה וכי החברה רשאית להקיא מהדירקטוריון איש פנים שביודעין ובמכוון פועל נגדה פועל נגדה משמיץ אותה וחושף את סודותיה", נכתב בתביעה.

מכבי קרסו, המחזיק ב-12.5% מהון המניות בחברה, חבר דירקטוריון ונכדו של מייסד החברה פתח במלחמה נגד בני משפחתו ששיאה בפנייה לבית המשפט במסגרתה יצא בטענות קשות נגד האופן בו מנוהלת החברה על-ידי בני משפחתו הדירקטורים. בתביעה שפורסמה בגלובס והוגשה על-ידי מכבי לפני כחודש על-ידי עורכי הדין שמוליק קסוטו, רונן בוך וספיר שמחי ממשרד קסוטו נטען בין היתר כי החברה מנוהלת באופן שאינו מקצועי תוך אפליית חלק מבני המשפחה. בהמשך הגיש מכבי גם תביעת לשון הרע נגד מנכ"ל החברה, הסמנכ"ל והמזכיר.

על-פי התביעה של החברה, בעקבות הגשת התביעה מצידו של מכבי, פורסמו פרטיה בגלובס ובכלי תקשורת נוספים באופן שנחשפו סודות מסחריים ועסקיים של החברה. לכן הוציאה החברה צו מבית המשפט האוסר לפרסם את תוכן התביעה הסודי.

עוד נטען כי מכבי העניק ראיון ל"כלכליסט" לאחר מתן צו איסור הפרסום בו המשיך וחשף פרטים סודיים אודות החברה, פגע בשמה הטוב ובמוניטין שלה. בין היתר נטען כי חשף מידע שקיבל כדירקטור לרבות עסקאות בעלי עניין והוצאות הנהלה, טענה למכירת דירות לבעלי עניין במחיר נמוך וחשיפת ממצאי פעילות. 

בתביעה נטען כי מכבי "יזם פרסום כוזב והרסני נגדה תוך חשיפת נתונים ומידע חסויים ופרטיים לציבור הרחב באופן מסולף ומטעה".

חברת קרסו נדל"ן היא חלק מקבוצת קרסו שהוקמה על-ידי מר משה קרסו ז"ל, סבו של מכבי, עוד בטרם קום המדינה. קבוצת קרסו עוסקת בתחום יבוא הרכב ותחום הנדל"ן. החברה מוחזקת בבעלות מלאה של בני משפחת קרסו ומניות החברה מוחזקות על-ידי 9 בתי אב שונים, כולם נכדיו ונכדותיו של משה קרסו ז"ל ובני זוגם.

בתביעה שהגישה החברה נטען כי בעקבות פרסום המידע על-ידי מכבי התקבלו בחברה פניות רבות מצד בעלי דירות בפרויקטים של התחדשות עירונית בהם מעורבת החברה ורוכשים שדרשו תשובות.

"החברה עושה בימים אלה מאמצים אדירים להשיב לכלל פניות הדיירים והנציגויות השונות, להרגיע את הרוחות ולצמצם את הנזק שגרם ועודנו גורם הראיון והכתבות שפורסמו בעקבות הגשת התביעה. החברה נוקטת בצעדי מניעה והסברה מול צדים שלישיים נוספים בממשקים השונים", נכתב בתביעה.

עוד צוין כי הנזק התדמיתי הטמון בכתבה הוא נזק ממשי ומוחשי ועשוי להביא לביטול פרויקטים קיימים של החברה, להיענות נמוכה לפרויקטים עתידיים שלה ולפגיעה של החברה מול הגורמים המממנים את פעילותה.

ממשרד קסוטו, המייצגים את מכבי קרסו, נמסר: "מדובר בתרגיל יחסי ציבור של החברה והראיה לכך שזה הוגש לבית משפט ועיתונאים מבלי להעביר למכבי עד לשעה זו".