בג"ץ הורה לממשלה לאשר מנכ"ל למשרד המשפטים עד סוף החודש

בהחלטת בג"ץ מצוין כי חלפו שנה ושלושה חודשים מאז הסתיימה כהונתה של מנכ"לית משרד המשפטים אמי פלמור, ועד עתה לא מונה מנכ"ל של קבע למשרד

שר המשפטים אבי ניסנקורן / צילום: עדינה ולמן, דוברות הכנסת
שר המשפטים אבי ניסנקורן / צילום: עדינה ולמן, דוברות הכנסת

בג"ץ הוציא צו המורה לממשלה לפעול לאישור הצעתו של שר המשפטים אבי ניסנקורן למנות את עו"ד שמעון בראון כמנכ"ל משרד המשפטים.

"מקובלת עלינו עמדתו של היועץ המשפטי לממשלה כי הסכמות או מחלוקות קואליציוניות אינן יכולות לגבור על חובת הממשלה והגורמים המוסמכים לפעול לאיוש משרות בכירות במינויי קבע", נקבע בהחלטה.

בהחלטה ציינו השופטים יצחק עמית, דוד מינץ ועופר גרוסקופף, כי חלפו שנה ושלושה חודשים מאז הסתיימה כהונתה של מנכ"לית משרד המשפטים אמי פלמור, ועד עתה לא מונה מנכ"ל של קבע למשרד. הליכי בדיקת המינוי של עו"ד בראון הושלמו כבר באוגוסט 2020 לאחר שוועדת המינויים אישרה את מועמדותו לתפקיד מנכ"ל משרד המשפטים.

ההחלטה ניתנה בהמשך לדין שהתקיים הבוקר במסגרת עתירה שהגישה התנועה לטוהר המידות. העתירה הוגשה לאחר שהממשלה סירבה לדון במועמדו של ניסנקורן.

בראון צפוי להחליף את עו"ד סיגל יעקבי הממלאת את תפקיד מנכ"לית המשרד במילוי מקום לצד תפקידה ככונסת הנכסים הרשמית. בראון מתמחה בתחום המשפט האזרחי והמנהלי - דיני תאגידים, דיני עבודה, משפט מנהלי, חוקתי וליטיגציה.

ההחלטה ניתנה בהמשך להחלטה נוספת משבוע שעבר במסגרתה הורה בג"ץ לממשלה ולשר לביטחון פנים אמיר אוחנה למנות מפכ"ל למשטרה, אך לא קצב את ההוראה בזמנים.

עוה"ד עומר מקייס שייצג את התנועה לטוהר המידות מסר: "אנחנו מברכים על פסק הדין ומקווים כי בכך תסתיים הסאגה וימונה סוף סוף מנכ"ל למשרד. הסירוב למנות מנכ"ל הוא חלק מהניסיונות לפגוע בשירות הציבורי ולקחת אותו כבן ערובה במחלוקות הפוליטיות, וטוב שבית המשפט שם לזה סוף. אנו מקווים כי המסר יעבור והממשלה תשלים את יתר המינויים הנדרשים, בהתאם להוראות החוק ולטובת אזרחי ישראל".