טיסות למרוקו יימשכו חמש שעות. כמה הן יעלו?

לגלובס נודע כי אל על תכוון לתדירות של טיסה יומית לפחות במטוסי הדרימליינר שלה • מאל על נמסר כי "החברה מברכת על ההודעה ההיסטורית ותחל בהיערכות מבצעית להפעלת טיסות ישירות" • מנכ"ל ישראייר מעריך כי הפוטנציאל הוא ל-150 אלף נוסעים ישראלים שיבקרו במרוקו בשנה

זריחה במרוקו / צילום: טל וולק
זריחה במרוקו / צילום: טל וולק

טיסות שיימשכו חמש שעות ויפעלו גם על בסיס יומי - חברות התעופה נערכות להפעיל קווים ישירים למרוקו. לגלובס נודע כי אל על תכוון לתדירות של טיסה יומית לפחות במטוסי הדרימליינר שלה. כבר לפני שנה, עוד לפני ההסכם האמור, ניסתה אל על להפעיל טיסות ישירות לקזבלנקה על רקע הניסיונות לחימום היחסים בין המדינות. מנכ"ל אל על גונן אוסישקין אף ביקר במרוקו ונפגש עם מנהלי רויאל אייר מרוק, חברת התעופה הלאומית של מרוקו במטרה לקדם את המהלך שבסופו של דבר לא הבשיל. גם הנהלת ישראייר ביקרה בסוף 2019 במרוקו במטרה להכשיר את היעד לטיולים מאורגנים וחופשות "סיטי ברייק" למרקש.

עד כה, ישראלים יכלו להיכנס למרוקו באמצעות אשרה מיוחד. ישראלים טסו למרוקו מתל אביב עם טיסות לא ישירות דרך יעדים אחרים. כעת הטיסות יהיו ישירות והן יימשכו כ-5 שעות לכל כיוון. מאל על נמסר כי "החברה מברכת על ההודעה ההיסטורית ותחל בהיערכות מבצעית להפעלת טיסות ישירות לקזנבלקה בכפוף להשגת כלל האישורים הנדרשים מהרשויות השונות. החברה בוחנת זה זמן רב את ההיתכנות הכלכלית והמבצעית להפעלת טיסות ישירות למרוקו הצפויות להיות פופולריות ביותר בקרב הקהל הישראלי".

מנכ"ל ישראייר אורי סירקיס נערך גם הוא להפעיל טיסות בקו. סירקיס מעריך כי ב-2021 הפוטנציאל הוא ל-150 אלף נוסעים ישראלים שיבקרו במרוקו בשנה. לדבריו, "היום מבקרים במרוקו 30 אלף ישראלים בשנה לפחות, חלקם מגיעים במסגרת מאורגנת וחלקם בביקורים פרטיים. לפי סירקיס ישראייר תפעיל חמש טיסות בשבוע לפחות כשהוא מעריך שהטיסות יתקיימו כבר לפני חג הפסח. לדבריו טיסה תעלה כ-400-500 דולר וטיולים גיאוגרפים כולל סיורי ג'יפים יעלו כ-1,200-1,800 דולר לשבוע. עוד אומר סירקיס שההסכם יוכל לקצר את הטיסות לטנריף כשאפשר יהיה לחלוף בשמי מרוקו ב-2019 ישראייר הפעילה טיסה לטנריף שנמשכה 6 שעות לאור המעקף הנדרש. ארקיע גם היא תפעיל טיסות בקו שתשומת הלב אליו תופנה משלוש החברות הישראליות.

גם חברת התעופה הלאומית של מרוקו רויאל אייר מרוק עשויה להצטרף לחגיגה. לחברה יש צי של 57 מטוסים באמצעותם היא מפעילה טיסות לכ-100 יעדים. החברה מטיסה כ-7.3 מיליון נוסעים בשנה. בסיסה המרכזי של החברה נמצא בנמל התעופה בקזבלנקה.

מארקיע נמסר: "חברת ארקיע מברכת על השלום המסתמן עם מרוקו. ארקיע תהיה ערוכה מיידית עם חתימה על הסכם התעופה להפעלת תדירויות יומיות ליעד. החברה תשווק חבילות, טיולי מסורת וטיולים מאורגנים ליעד".