החברה הישראלית שנערכת לקראת הנפקה לפי שווי של 1.4 מיליארד ד'

חברת האוטו-טק הישראלית INNOVIZ נערכת לקראת הנפקה בנאסד"ק לפי שווי של 1.4 מיליארד דולר •  החברה מפתחת חיישני לייזר ותוכנה לכלי רכב אוטונומיים וחכמים • מדובר בהנפקה הגדולה ביותר באוטו-טק הישראלי מאז הנפקת מובילאיי ב-2016

חברת האוטו-טק הישראלית INNOVIZ המפתחת חיישני לייזר לתחום הרכב (LIDAR) ותוכנת ראייה מלאכותית הודיעה היום (ו') על כוונתה לצאת להנפקה בנאסד"ק במהלך הרבעון הראשון של 2021. ההנפקה תתבצע באמצעות מיזוג עם הפלטפורמה הבורסאית האמריקנית CGRO בתהליך המכונה SPAC.

העסקה צפויה להתבצע לפי הערכת שווי של כ-1.4 מיליארד דולר והיא תהיה ההנפקה הגדולה ביותר באוטו-טק הישראלי מאז הנפקת מובילאיי ב-2016. בגיוס לקראת ההנפקה, בהיקף של כ-350 מיליון דולר, צפויים לקחת חלק כמה מהמשקיעים האסטרטגיים של אינוביז כולל ספקית הטיר1 לתעשיית הרכב MAGNA, חברת הביטוח הפניקס ומשקיעים מוסדייים נוספים.

גם מספר יבואנים בענף הרכב השקיעו עד כה באינוביז והבולטת שביניהן היא דלק רכב, שמחזיקה כיום בכ-3%-4% ממניות החברה. אינוויז הוקמה ב-2016 על ידי קבוצה של יחידת הפיתוח של חיל המודיעין וחתמה עד כה על מספר הסכמים עם גורמים מובילים בתעשיית הרכב וביניהם חברת ב.מ.וו.

לפני כחודשיים השיקה החברה דור חדש של גלאים פרי פיתוחה שמכונה InnovizTwo. החידוש המרכזי הוא ירידה משמעותית, כ-70%, במחיר החיישנים בייצור סדרתי, מטווח של ארבע ספרות בדולרים ליחידה לטווח של מאות דולרים בלבד. זאת למרות ביצועים טובים אף מאלה של הדור הראשון. רף המחיר הזה נחשב בעולם הרכב האוטונומי כסף כניסה חיוני לאימוץ המוני של חיישני ליידאר במערכות בטיחות לרכב בדרגת אוטונומיה "2+" (מערכות סיוע אקטיביות עם שליטה בידי הנהג), שיהיו הדומיננטיות בתעשיית הרכב בשנים הקרובות. זאת עד להופעה נרחבת של כלי רכב עם דרגת אוטונומיה גבוהה יותר, בדרגה 3 ומעלה, שמאפשרות התערבות חלקית או אי התערבות בכלל של הנהג בתהליך הנהיגה.

יצוין כי לאחרונה חלה התעניינות גוברת של שוק ההון הבין לאומי בחברות LIDAR בינלאומיות, בין השאר בשל הכוונות של תעשיית הרכב הבינלאומית לאמץ בעתיד הנראה לעין רכיבי ליידאר בדגמי הדור הבא שלהם ובשל הסנטימנט החיובי הכללי כלפי נהיגה אוטונומית, שאותה יצרה טסלה.

לאחרונה נרשמו כמה מהלכים בולטים בשוק ההון של חברות ליידאר, שמתחרות באינוויז בשוק הבינלאומי, וחלקן כבר יצאו או נערכות ל-IPO בנאסד"ק בצורה ישירה או באמצעות מיזוג עם חברה ייעודית (SPAC). בין השאר הנפיקה לאחרונה יצרנית הליידארים VELODYNE בנאסד"ק לפי שווי של כ-3 מיליארד דולר ויצרנית נוספת, לומינאר הנפיקה גם היא בדצמבר ונסחרת כיום לפי שווי של כ-7.8 מיליארד דולר.

בנוסף גייסו לאחרונה יצרניות סיניות שפועלות בתחום הליידאר מאות מיליוני דולרים בשווקי ההון בסין. עומר כילף, מנכ"ל החברה ושותף מייסד, אמר בעת השקת המוצר כי "שוק ההון אכן היום מגלה עניין רב בתחום ומתמחר בצורה נאותה את הפוטנציאל של התחום". אינוויז גייסה עד היום כ-253 מיליון דולר.